Kerish - M3e30 turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

Bäckis wrote:189 är ju mer än OK om du körde på det vanliga trycket? Tiden är ju en annan femma, men den handlar mer om förare och fäste :)


Det är det "vanliga" trycket, Väntar ju på den andra mappen... :?
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

Jaha, då har man varit på mantorp och testat 1,3 bars mappen.
Gick inte bra, som bäst 13,9@184... :(

Funderar på om utväxlingen (m5-låda + 2.91 diff) segar ner, eller så är det så att felet sitter bakom ratten... :wink:

Nästan hemma så står man på gasen ut från ett rödljus, halvspinner/tuggar på 1:an skickar i 2:an och så gick vänster drivknut... :cry:
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

kerish wrote:Jaha, då har man varit på mantorp och testat 1,3 bars mappen.
Gick inte bra, som bäst 13,9@184... :(

Funderar på om utväxlingen (m5-låda + 2.91 diff) segar ner, eller så är det så att felet sitter bakom ratten... :wink:

Nästan hemma så står man på gasen ut från ett rödljus, halvspinner/tuggar på 1:an skickar i 2:an och så gick vänster drivknut... :cry:


2.91 diff? Ska juh vara 3.91 med den lådan på M5 E34, tror dom toppar 280kmt eller nånstans. Med 2.91 blir den juh jävligt seg.
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

kristov wrote:
kerish wrote:Jaha, då har man varit på mantorp och testat 1,3 bars mappen.
Gick inte bra, som bäst 13,9@184... :(

Funderar på om utväxlingen (m5-låda + 2.91 diff) segar ner, eller så är det så att felet sitter bakom ratten... :wink:

Nästan hemma så står man på gasen ut från ett rödljus, halvspinner/tuggar på 1:an skickar i 2:an och så gick vänster drivknut... :cry:


2.91 diff? Ska juh vara 3.91 med den lådan på M5 E34, tror dom toppar 280kmt eller nånstans. Med 2.91 blir den juh jävligt seg.


Precis, som det är nu toppar den 370 vid 7500 rpm.
Skulle behövt en diff med utväxling 3.40 - 3.60, det hade varit perfekt.
Erki87
Posts: 767
Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna

Post by Erki87 »

hej kerish.

Kul att se ditt bygge (jag som stod med när du snackade med Bonje)

Tråkigt att höra om drivknuten.

hittade en länk till en firma som handlar med bmw diffar och utväxlingar.
http://www.diffsonline.com/

värt att kolla upp kanske?

hade gött =)

mvh Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)

(Eric Johansson)
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

Erki87 wrote:hej kerish.

Kul att se ditt bygge (jag som stod med när du snackade med Bonje)

Tråkigt att höra om drivknuten.

hittade en länk till en firma som handlar med bmw diffar och utväxlingar.
http://www.diffsonline.com/

värt att kolla upp kanske?

hade gött =)

mvh Eric

Tjenare!

Fanns mycket fint att köpa där ja, men får nog fixa det billigare tills vidare.

Tack för tipset iaf.. :)

Mvh
bjørnm3
Posts: 153
Joined: 28 Dec 2005, 22:49

sjer a?

Post by bjørnm3 »

Hvordan går de med bilen?? har du benka den enda??
E30 M3.
Misano
Posts: 397
Joined: 20 Nov 2005, 18:05
Location: Karlstad

Post by Misano »

kerish wrote:Precis, som det är nu toppar den 370 vid 7500 rpm.
Skulle behövt en diff med utväxling 3.40 - 3.60, det hade varit perfekt.


Har en 3,46 till salu, PM:a om du är intresserad.
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Re: sjer a?

Post by kerish »

bjørnm3 wrote:Hvordan går de med bilen?? har du benka den enda??

Just nu väntar jag på att en kompis ska få grejor till sin lyft, ska låna garaget(har inget eget).

Måste byta en avgaspackning som gått.

Ingen bromsning ännu.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Vi beställer antagligen en egen Dynapac nästa vecka, så sen kan vi har bromskalas här :)
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

Bäckis wrote:Vi beställer antagligen en egen Dynapac nästa vecka, så sen kan vi har bromskalas här :)

Trevligt, blir om ett par-tre veckor ca då?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nä det blir båtfrakt, så det tar en stund:(
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Blir det rullande landsväg då eller motorbromsbänk? Det låter helt klart spännande iaf.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Sköna snubbar dom där Dynapack.

"Maintenance: Just keep it clean. That’s it. After 5 years you can get it serviced if you want to."

Haha, skön utrustning :)
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

peppe wrote:Sköna snubbar dom där Dynapack.

"Maintenance: Just keep it clean. That’s it. After 5 years you can get it serviced if you want to."

Haha, skön utrustning :)
Haha tänkt om det stod så i serviceboken till bilen ;)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Misano
Posts: 397
Joined: 20 Nov 2005, 18:05
Location: Karlstad

Post by Misano »

Slängt i diffen? Lär nog bli skillnad på den :)
Locked