AndreasT - e30 s50b32
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ja man får passa på och jobba när man är ledig Pelko =). Har små pysslat lite med bilen. Dubbla slutrör har monteras samt jag har byggt en vevhusventilationtank och monterat.
Rensade lite i elsystemet då ett ej färdigkopplat larm låg och gömde och passade på installera en stereo. Fläktmotorn funkade inte så den smörjdes upp då den gick trögt i lagringen. Magnetventilerna i vanosen lödde jag om och monterade med nya o-ringar och vid klicktest med 9v batteri blev det en markant skillnad.
Huven på plats och bilen utbackad ur garaget men fortfarande -8 grader och snö så provtur får vänta tills våren.
Rensade lite i elsystemet då ett ej färdigkopplat larm låg och gömde och passade på installera en stereo. Fläktmotorn funkade inte så den smörjdes upp då den gick trögt i lagringen. Magnetventilerna i vanosen lödde jag om och monterade med nya o-ringar och vid klicktest med 9v batteri blev det en markant skillnad.
Huven på plats och bilen utbackad ur garaget men fortfarande -8 grader och snö så provtur får vänta tills våren.
kommer du klara av att ha den ståendes utan att börja på med en turbo konventering?
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Behöver lite ideer nu då jag har provkört bilen i helgen med lite problem när motorn kommer upp i arbetstemp. Bilen startar med en tomgång på 1000rpm kall vilket är normalt. När tempen når arbetstemp runt 80 grader har tomgången dock ökat till 1400-1500rpm, dock går bilen bra fortfarande. Har läcksökt överallt utan att hitta några vaccum läckage på insugssidan. CLT, TPS, IAT sensorer samt tomgångsventilen är bytta utan framgång. Vanosen har fått magnetventilerna omlödda och med nya omringar samt LMM är rengjord med elektronik spray. Men drar jag ur kontakten går den ner på normala 800rpm dock med ojämn gång. Drar jag ur lambda sonder märks ingen skillnad, så vad tror ni? Några ideer , eller någon som haft liknande problem? I övrigt går motorn fint av det lilla jag provat.
Har inga förklaringar till 3.2 men översätter man dom från förklaringana till 328 (gorde så på min 3.0) så blir det såhär
46 Bränslenivåsignal Bränslenivå låg, ledningar, bränslemätarens nivåsensor
81 Motortemperaturgivare - felfunktion Ledningar, kontaktdon, motortemperaturgivare
151 Uppvärmd lambdasond 1, cylinderrad 1 - låg spänning Ledningar, kontaktdon, uppvärmd lambdasond
44 hittar jag ingen förklaring till
46 Bränslenivåsignal Bränslenivå låg, ledningar, bränslemätarens nivåsensor
81 Motortemperaturgivare - felfunktion Ledningar, kontaktdon, motortemperaturgivare
151 Uppvärmd lambdasond 1, cylinderrad 1 - låg spänning Ledningar, kontaktdon, uppvärmd lambdasond
44 hittar jag ingen förklaring till