Ja bygger turbo på en 325 -94.
Funderar lite över avgassystemet. Eftersom ja har två aggregat vore de enklast å dra två st 2 1/2tums rör hela vägen bak.(har sportsystem efter katten) Orginal sitter det ju ett kors på främre röret där avgaserna går ihop. Ja undrar om det behövs? antar att det kan bli ett konstigt avgasljud eller fel med avgaspulser? Hågon som har provat på en sugmotor? borde bli samma sak.
Mvh/Hassvik.
Avgassystem till dubbelturbo.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Avgassystem till dubbelturbo.
BMW 325 -94 dubbelturbo.
BigMack wrote:Det med värmen var nog att man tar och "snickrar" ett lite provisoriskt avgassystem, målar det med en icke värmebeständig färg. Där färgen först släpper ska Xet sitta, dett är för att jämna ut pulserna tror jag det var
Stämmer bra det,sitter där för att jämna ut pulserna mellan cylinderbankarna + att ljudet dämpas något,detta gäller på V8 utan turbo,hur det är på en med turbo vete f-n!
Men att denna operation skulle ha någon större inverkan på en rak 6:a tvivlar jag starkt på,och på en maskin med turbo på har det ju än mindre verkan.
på DTM M3orna så går avgasystemsrören ihop en bit efter downpipen i ett x och sen ut till dubbla igen. Pulsutjämnande funktion.
http://www.s14.net/jakesdtmtours/exhaust/exhaust.html
Syns dåligt på bilderna.
http://www.s14.net/jakesdtmtours/exhaust/exhaust.html
Syns dåligt på bilderna.
har läst nån stans att det används för att jämna ut pulserna på V8:or ja me, borde ju funka på 6:or oxå, sitter ju orginal på alla (?) bmw med 6:a,
knappast nödvändigt när man kör dubbelturbo, tror turboaggen slårsönder pulerna endå.
mvh Erik Jakobsson
knappast nödvändigt när man kör dubbelturbo, tror turboaggen slårsönder pulerna endå.
mvh Erik Jakobsson
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
-
- Posts: 122
- Joined: 23 Nov 2005, 17:03