Ja båda styrningarna var på plats. Men dom har ju slagit i packningen med på samma ställe så förstår inte ritkigt hur det kan ha blivit så.
Har varvat max 6500rpm
För att åstakomma dett har ju antingen toppen rört sig (vilket verkar högst otroligt pga styrstiften) eller så har ventilen gått i kolven av ngn anledning, krökt sig och på så sät fått tag i kanten...
Kan inte se nån annan möjlighet
Skurt - du har nog rätt, rengjorda kolvarna ordentligt idag och på avgassidan kan man se att ventilurttagen har små antydningar till kontakt med ventilerna. Därav måste ventilerna böjt/krök sig och tagit i både packning och cylinderlopp.
Frågan är ju bara hur går det använda blocket igen efter planing eller är det skrot tror ni? Ventilerna och styrningar på avgassidan måste också vara kassa.
Så länge inte skadan i loppet gör att packningsytan är skadad så borde det spela mindre roll då det är ovanför ringarna. Bara hona bort om något sticker ut.
Jupp skall kolla med motorrenoveraren om det finns något fortsatt liv men det tror jag.
Avgasventilerna såg inte så pigga ut direkt. Brukar styrningarna också gå åt helvete när man kröker ventilerna?
När man har ventilerna i styrningarna, tillåts det att det glappar något då eller skall det vara helt glappfritt med okej styrningar?
Frågan är hur länge jag har åkt med detta, borde väl sänka prestanda en del!
Org fjädrar ja, hade varvstoppet på 6500rpm men när jag dragit fullt på 1:an har det hänt den kommit upp i 6700-6800 på loggarna dom gånger jag kollat.
Ja ventilerna ser kritvita ut, har mappat med bredbandslambda, legat runt lambda 0.82 fullast och runt 18 grader tändning vid 1bar.