Tänkte sätta dit m5 3,6 spridare i min m50b25 !!
Bara att sätta dit
Måste jag sätta dit en annan regulator då
Hur beter sig en sån här motor när det börjar spika?
Till en viss gräns lär den väll just lite Tänd/brän, men sen när den inte kan just nå mer dör den bara av då eller
Det är väll ingen risk att det börjar spika om jag bara ska ladda 03-04 bar med orginal motor
Stjärten wrote:Nu kommer det massa dumma fråger igen
Tänkte sätta dit m5 3,6 spridare i min m50b25 !!
Bara att sätta dit
Måste jag sätta dit en annan regulator då
Hur beter sig en sån här motor när det börjar spika?
Till en viss gräns lär den väll just lite Tänd/brän, men sen när den inte kan just nå mer dör den bara av då eller
Det är väll ingen risk att det börjar spika om jag bara ska ladda 03-04 bar med orginal motor
Frågar man ingenting får man inte veta
du dränker den direkt då...nån annan lmm isåfall!
ja hur man ska förklara spikningar...det låter int fint kan jag säga...
spikningar har ju inget med att motorn är original...det är ju bränsle och tändning det beror på
Tänkte inte på att den blir dränkt . Jag vet hur spikningar låter jag tänkte istörsta allmänhet hur pass bra motorn ställer om tänd å bränsle (en 95as), vet oxå att det har med tänd/bränsle som gör att det uppstår spikningar!,sen frågade jag"typ" om det skulle kunna uppstå spikningar om man typ skulle bara ladda typ03-04 bar på en orginal motor (alltså om spridare å tänd följer med) det var det jag menade
(skrev kanske konstigt)
Men det är bra att du skriver så en annan lär sig (försöker)
Stjärten wrote:Tänkte inte på att den blir dränkt . Jag vet hur spikningar låter jag tänkte istörsta allmänhet hur pass bra motorn ställer om tänd å bränsle (en 95as), vet oxå att det har med tänd/bränsle som gör att det uppstår spikningar!,sen frågade jag"typ" om det skulle kunna uppstå spikningar om man typ skulle bara ladda typ03-04 bar på en orginal motor (alltså om spridare å tänd följer med) det var det jag menade
(skrev kanske konstigt)
Men det är bra att du skriver så en annan lär sig (försöker)
jag laddade 0,25 bar med original spridare och ställbar btr då bottnade spridarna för mig och hade precision sc61 jag håller också på och lär mej som bäst så ingen allvetare precis heller och motorn var helt original då
Bara 0,25 , det var inte bra jag trodde att man skulle kunna ladda typ 0,3- 0,4 bar utan att det skulle vara några bekymmer
"precision sc61" vad är det? Låter som nå tändtjofräs!
Stjärten wrote:Bara 0,25 , det var inte bra jag trodde att man skulle kunna ladda typ 0,3- 0,4 bar utan att det skulle vara några bekymmer
"precision sc61" vad är det? Låter som nå tändtjofräs!
Notera att det var med original spridare, med större kan du säkert ladda 0.3-0.4 utan problem! sc61 är en fin turbo
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Okey tackar Nisse.
Så om jag sätter i M5 spridare dränker den sig? då måste jag sätta i en annan Lmm? dränker den sig inte då? Vilken Lmm är klockren på min?
Är det från en 535 jag ska?