M5 spridare
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
M5 spridare
Nu kommer det massa dumma fråger igen
Tänkte sätta dit m5 3,6 spridare i min m50b25 !!
Bara att sätta dit
Måste jag sätta dit en annan regulator då
Hur beter sig en sån här motor när det börjar spika?
Till en viss gräns lär den väll just lite Tänd/brän, men sen när den inte kan just nå mer dör den bara av då eller
Det är väll ingen risk att det börjar spika om jag bara ska ladda 03-04 bar med orginal motor
Frågar man ingenting får man inte veta
Bara att sätta dit
Till en viss gräns lär den väll just lite Tänd/brän, men sen när den inte kan just nå mer dör den bara av då eller
Det är väll ingen risk att det börjar spika om jag bara ska ladda 03-04 bar med orginal motor
525tic
Re: M5 spridare
Stjärten wrote:Nu kommer det massa dumma fråger igen
Bara att sätta dit
du dränker den direkt då...nån annan lmm isåfall!
ja hur man ska förklara spikningar...det låter int fint kan jag säga...
spikningar har ju inget med att motorn är original...det är ju bränsle och tändning det beror på
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Tänkte inte på att den blir dränkt . Jag vet hur spikningar låter jag tänkte istörsta allmänhet hur pass bra motorn ställer om tänd å bränsle (en 95as), vet oxå att det har med tänd/bränsle som gör att det uppstår spikningar!,sen frågade jag"typ" om det skulle kunna uppstå spikningar om man typ skulle bara ladda typ03-04 bar på en orginal motor (alltså om spridare å tänd följer med) det var det jag menade
(skrev kanske konstigt)
Men det är bra att du skriver så en annan lär sig (försöker)
(skrev kanske konstigt)
525tic
Stjärten wrote:Tänkte inte på att den blir dränkt . Jag vet hur spikningar låter jag tänkte istörsta allmänhet hur pass bra motorn ställer om tänd å bränsle (en 95as), vet oxå att det har med tänd/bränsle som gör att det uppstår spikningar!,sen frågade jag"typ" om det skulle kunna uppstå spikningar om man typ skulle bara ladda typ03-04 bar på en orginal motor (alltså om spridare å tänd följer med) det var det jag menade
(skrev kanske konstigt)
jag laddade 0,25 bar med original spridare och ställbar btr då bottnade spridarna för mig och hade precision sc61 jag håller också på och lär mej som bäst så ingen allvetare precis heller och motorn var helt original då
Mvh Christoffer
- Nisse Järnet
Notera att det var med original spridare, med större kan du säkert ladda 0.3-0.4 utan problem! sc61 är en fin turboStjärten wrote:Bara 0,25 , det var inte bra jag trodde att man skulle kunna ladda typ 0,3- 0,4 bar utan att det skulle vara några bekymmer
"precision sc61" vad är det? Låter som nå tändtjofräs!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Progressiv Btr o M5 spridare så bord det inte vara några probs..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II