Wärniss wrote:Okej. Får köpa lite slang så jag kan stoppa in mätaren i kupen tillfälligt.. Jag har walbro pumpar. Så jag misstänker att dom har gett upp.. Läste i förra veckan på forumet att dom inte tål e85. Vore sjuk timing om dom pajjat nu.. Mvh erik
fan vad sjukt, var ju precis det vi snackade om samma kväll det hände
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
Jag har fått låna 2st 984 pumpar av en polare, ska montera dom och fixa slang till soppa mätaren och göra som Johan säger ang att stoppa in den i cupen. surt att få soppa läckage i ansiktet...
Jimmy. Ja helt sjukt!! pumparna måste hört när vi pratade om det och gav upp direkt...
Jag har en Linjär btr på min bil. Letade igenom lite kvitton..
Jag har bytt filter, lånat pumpar av en polare.
Jag har kopplat pumparna så dom går hela tiden, Trycket ligger stadigt på 3bar. När jag trycker på med tryckluft på regulatorn så går den inte upp som den ska.
Vid 3 bar grundtryck och 2 bar tryckluft så borde trycket ligga på 5bar, Men det ligger på 4,6bar. Nu är det bara btr kvar, Tror ni det är fjädern eller membranet som är dåligt när den har denna symtom?
Nu har jag testat med en Aeromotiv regulator. Men det gick tyvär lika illa.
Det visade sig att klockan jag hade visade fel så när jag tryckte i 2bar så var det igentligen bara 1,6bar. så bränsletrycket verkar vara som det ska vara..
Kollade även stiften igen och minskade avståndet till 0,4.
2ans stift vart svart igen.. ?
om det är svart så borde det väl vara för fett?
Men när jag kör med Afr mätaren så håller den sig på 14,0.
Kom på en sak nu! Jag kör ju bara med grundtruycket på wg, alltså 0,9. Men bilen är ju mappad för 2bar. Har inte det lite med AFR värdet att göra?
det är inte så att den gått snålt som den verkar göra och därmed spikat på cyl2 så att kolvringarna fastnat i sina spår och därmed drar i sig olja vilket skulle förklara röken och det sotiga stiftet. Dock är ju inte detta nån lösning på ursprungsproblemet
Det har jag också funderat på, om det skulle vara skit i spridare 2.
Men borde jag inte tappa skapligt med komp om det skulle vara så att kolvringarna fastnat?
och det borde väl ryka hela tiden?