har tagit det lugnt nån dag nu, så jag gjorde ett litet ryck idag !
flyttade om lite rör bak som jag upptäckte skulle vara i vägen om dom satt kvar.
är nog inte så mkt kvar baktill på chassit som ska göras förutom massa svetsning !
jiggade upp motorn så den hamnade ca 12 cm längre bak för bättre viktfördelning.
försökte även hitta en bra plats åt turbon med, och den hamnade mot torpeden
[
tycker man borde få en mkt bättre viktfördelning nu .
ska fixa klart torpeden för downpipe mm och förbereda för motorplåt innan helgen är över
Fräckt bygge!
Men en grej till ang de Ximon skrev. Kolla den tekniska regelboken också så att du kan besiktiga chassit när du är klar, ganska tråkit om de inte går när man lagt ner så mycke jobb på det.
klabbe.p wrote:Fräckt bygge!
Men en grej till ang de Ximon skrev. Kolla den tekniska regelboken också så att du kan besiktiga chassit när du är klar, ganska tråkit om de inte går när man lagt ner så mycke jobb på det.
Här finns de regler som du bör ha en liten hum om.
DRT är det klabbe menar att du bör bygga buren utifrån.
Det är även en klok ide att ringa till en chassiebesiktare i närheten som kan ge tips, och även rätta till det (som mot all förmodan ) inte stämmer överens med regelboken.
Lycka till!
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
har inte hunnit hänt så mkt sen jag började jobba, är mest med kidzen på helgerna.
men jag passade på att köpa 4 fälgar av ärtan nu som satt som ett smäck på e36:an
front fjulen har jag inte provmonterat ännu, men provmonterade bakfälgarna som satt fint
krävs dock att man pressar ut bakre delen av sparklådan lite för dom tog i däcken lite grann
ser fint ut
innefrån cupen
djupa fälgbanor
provmonterade även downpipen jag punktade upp till mantan, och den kan jag använda till den här kärran med efter lite modifiering bara
Dragrace chassis Tuning Manual, du köper den av Snowball. Jag tycker den är klart vettig, lite av innehåll
-Typlinjeinställning av chassie
-Kontroll av chassiets rätvinklighet
-Kontroll av rätvinklighet av bakdämpningen
-Rätvinkelinställning av framvagn
-Racehöjd
-Stigningsprocent
-Bromsar
-Chassiets reaktionstid
-Underhåll
-Vanliga fel och problem
-Vad är det som avgör
-Tester
-Bilder