niklas g ! e36:a !bilder på nya bakhjul

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Insanity
Posts: 699
Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:

Post by Insanity »

Fan va ballt.. Ser kanon ut.. :D

Precis så här man velat göra med bilen men aldrig vågat..
Gör för ont att sätta kapen i den.. :?

Keep up the good work..

Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Image
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

shit vilket tempo du har.. helt insane ju :shock: 8)..

bra jobbat.. :wink:
User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

Vilken klass har du tänkt klassa in den i?

Det kan vara bra att tänka på för om man gör den allt för extrem blir det svårt att få åka i de klasser där det finns någon "normal" bil.

mvh
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
niklas g
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 17:02
Location: borlänge

Post by niklas g »

Ximon wrote:Vilken klass har du tänkt klassa in den i?

Det kan vara bra att tänka på för om man gör den allt för extrem blir det svårt att få åka i de klasser där det finns någon "normal" bil.

mvh


jadu :?

förstår mig inte riktigt på regelboken , men nån här lär väl kunna lite om olika klasser och vad man bör köra för nåt ?
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

detta är helt klart ett fränt bygge, går själv i sådana planer

keep up

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
niklas g
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 17:02
Location: borlänge

Post by niklas g »

har tagit det lugnt nån dag nu, så jag gjorde ett litet ryck idag !
flyttade om lite rör bak som jag upptäckte skulle vara i vägen om dom satt kvar.
är nog inte så mkt kvar baktill på chassit som ska göras förutom massa svetsning !
Image
Image
Image

jiggade upp motorn så den hamnade ca 12 cm längre bak för bättre viktfördelning.
försökte även hitta en bra plats åt turbon med, och den hamnade mot torpeden :wink:

Image
[Image

Image
tycker man borde få en mkt bättre viktfördelning nu .
ska fixa klart torpeden för downpipe mm och förbereda för motorplåt innan helgen är över :wink:
User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

niklas g wrote:
Ximon wrote:Vilken klass har du tänkt klassa in den i?

Det kan vara bra att tänka på för om man gör den allt för extrem blir det svårt att få åka i de klasser där det finns någon "normal" bil.

mvh


jadu :?

förstår mig inte riktigt på regelboken , men nån här lär väl kunna lite om olika klasser och vad man bör köra för nåt ?


SCM (sport compact modified) är ju en ganska passande klass, men tyvärr har du kapat bort golvet, och passar således inte in i den klassen längre.

Läs igenom denna sida så får du nog bättre hum om det:
http://www.tsds.se/tsds/index.php?optio ... &Itemid=55

Det är ju liksom dumt att "bygga bort sig" så man inte kan använda bilen, eller hamnar i någon klass där konkurrensen än för extrem.

mvh
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
niklas g
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 17:02
Location: borlänge

Post by niklas g »

Ximon wrote:
niklas g wrote:
Ximon wrote:Vilken klass har du tänkt klassa in den i?

Det kan vara bra att tänka på för om man gör den allt för extrem blir det svårt att få åka i de klasser där det finns någon "normal" bil.

mvh


jadu :?

förstår mig inte riktigt på regelboken , men nån här lär väl kunna lite om olika klasser och vad man bör köra för nåt ?


SCM (sport compact modified) är ju en ganska passande klass, men tyvärr har du kapat bort golvet, och passar således inte in i den klassen längre.

Läs igenom denna sida så får du nog bättre hum om det:
http://www.tsds.se/tsds/index.php?optio ... &Itemid=55

Det är ju liksom dumt att "bygga bort sig" så man inte kan använda bilen, eller hamnar i någon klass där konkurrensen än för extrem.

mvh


tackar,
där stod det mkt tydligt vad som gäller för respektive klasser !
User avatar
klabbe.p
Posts: 138
Joined: 22 Jul 2006, 15:39
Location: Kristianstad

Post by klabbe.p »

Fräckt bygge!
Men en grej till ang de Ximon skrev. Kolla den tekniska regelboken också så att du kan besiktiga chassit när du är klar, ganska tråkit om de inte går när man lagt ner så mycke jobb på det.
MvH Klabbe
User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

klabbe.p wrote:Fräckt bygge!
Men en grej till ang de Ximon skrev. Kolla den tekniska regelboken också så att du kan besiktiga chassit när du är klar, ganska tråkit om de inte går när man lagt ner så mycke jobb på det.


http://web.sbf.se/regler/visaregler.php?id=1

Här finns de regler som du bör ha en liten hum om.
DRT är det klabbe menar att du bör bygga buren utifrån.

Det är även en klok ide att ringa till en chassiebesiktare i närheten som kan ge tips, och även rätta till det (som mot all förmodan :wink: ) inte stämmer överens med regelboken.

Lycka till!
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
niklas g
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 17:02
Location: borlänge

Post by niklas g »

hallå !

har inte hunnit hänt så mkt sen jag började jobba, är mest med kidzen på helgerna.
men jag passade på att köpa 4 fälgar av ärtan nu som satt som ett smäck på e36:an

front fjulen har jag inte provmonterat ännu, men provmonterade bakfälgarna som satt fint :wink:
krävs dock att man pressar ut bakre delen av sparklådan lite för dom tog i däcken lite grann :x
Image
ser fint ut :)
Image
innefrån cupen
Image
djupa fälgbanor :wink:
Image
Image
Image

provmonterade även downpipen jag punktade upp till mantan, och den kan jag använda till den här kärran med efter lite modifiering bara
Image

dåliga bilder pga gammal skitkamera :cry:
Fido85
Posts: 1634
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

otroligt snyggt jobb du gör...*tummen upp*
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

så jävla fet asså!! ne nu ere läggdags för en sliten jävel.. hörs!
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
User avatar
Kero
Posts: 306
Joined: 20 Nov 2005, 23:53
Location: Stockholm

Post by Kero »

Ser ballt ut med nya däcken, vad är det för dimension?
User avatar
KKR-Rille
Posts: 929
Joined: 21 Nov 2005, 12:35
Location: Ljusdal/Korskrogen
Contact:

Post by KKR-Rille »

Hur går det här då? har varit tyst länge nu! :roll:
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!

Rille 0046-706569535
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

Dragrace chassis Tuning Manual, du köper den av Snowball. Jag tycker den är klart vettig, lite av innehåll

-Typlinjeinställning av chassie
-Kontroll av chassiets rätvinklighet
-Kontroll av rätvinklighet av bakdämpningen
-Rätvinkelinställning av framvagn
-Racehöjd
-Stigningsprocent
-Bromsar
-Chassiets reaktionstid
-Underhåll
-Vanliga fel och problem
-Vad är det som avgör
-Tester
-Bilder

Mvh Patrik
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

Japp , dragracing reglerna ryms precis också i pärmen när man kopierat upp allt,, perfekt att ha allt på samma ställe :)
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
Post Reply