niklas g ! e36:a !bilder på nya bakhjul
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Fan va ballt.. Ser kanon ut..
Precis så här man velat göra med bilen men aldrig vågat..
Gör för ont att sätta kapen i den..
Keep up the good work..
Mvh Stefan
Precis så här man velat göra med bilen men aldrig vågat..
Gör för ont att sätta kapen i den..
Keep up the good work..
Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Vilken klass har du tänkt klassa in den i?
Det kan vara bra att tänka på för om man gör den allt för extrem blir det svårt att få åka i de klasser där det finns någon "normal" bil.
mvh
Det kan vara bra att tänka på för om man gör den allt för extrem blir det svårt att få åka i de klasser där det finns någon "normal" bil.
mvh
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ximon wrote:Vilken klass har du tänkt klassa in den i?
Det kan vara bra att tänka på för om man gör den allt för extrem blir det svårt att få åka i de klasser där det finns någon "normal" bil.
mvh
jadu
förstår mig inte riktigt på regelboken , men nån här lär väl kunna lite om olika klasser och vad man bör köra för nåt ?
har tagit det lugnt nån dag nu, så jag gjorde ett litet ryck idag !
flyttade om lite rör bak som jag upptäckte skulle vara i vägen om dom satt kvar.
är nog inte så mkt kvar baktill på chassit som ska göras förutom massa svetsning !
jiggade upp motorn så den hamnade ca 12 cm längre bak för bättre viktfördelning.
försökte även hitta en bra plats åt turbon med, och den hamnade mot torpeden
[
tycker man borde få en mkt bättre viktfördelning nu .
ska fixa klart torpeden för downpipe mm och förbereda för motorplåt innan helgen är över
flyttade om lite rör bak som jag upptäckte skulle vara i vägen om dom satt kvar.
är nog inte så mkt kvar baktill på chassit som ska göras förutom massa svetsning !
jiggade upp motorn så den hamnade ca 12 cm längre bak för bättre viktfördelning.
försökte även hitta en bra plats åt turbon med, och den hamnade mot torpeden
[
tycker man borde få en mkt bättre viktfördelning nu .
ska fixa klart torpeden för downpipe mm och förbereda för motorplåt innan helgen är över
niklas g wrote:Ximon wrote:Vilken klass har du tänkt klassa in den i?
Det kan vara bra att tänka på för om man gör den allt för extrem blir det svårt att få åka i de klasser där det finns någon "normal" bil.
mvh
jadu
förstår mig inte riktigt på regelboken , men nån här lär väl kunna lite om olika klasser och vad man bör köra för nåt ?
SCM (sport compact modified) är ju en ganska passande klass, men tyvärr har du kapat bort golvet, och passar således inte in i den klassen längre.
Läs igenom denna sida så får du nog bättre hum om det:
http://www.tsds.se/tsds/index.php?optio ... &Itemid=55
Det är ju liksom dumt att "bygga bort sig" så man inte kan använda bilen, eller hamnar i någon klass där konkurrensen än för extrem.
mvh
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ximon wrote:niklas g wrote:Ximon wrote:Vilken klass har du tänkt klassa in den i?
Det kan vara bra att tänka på för om man gör den allt för extrem blir det svårt att få åka i de klasser där det finns någon "normal" bil.
mvh
jadu
förstår mig inte riktigt på regelboken , men nån här lär väl kunna lite om olika klasser och vad man bör köra för nåt ?
SCM (sport compact modified) är ju en ganska passande klass, men tyvärr har du kapat bort golvet, och passar således inte in i den klassen längre.
Läs igenom denna sida så får du nog bättre hum om det:
http://www.tsds.se/tsds/index.php?optio ... &Itemid=55
Det är ju liksom dumt att "bygga bort sig" så man inte kan använda bilen, eller hamnar i någon klass där konkurrensen än för extrem.
mvh
tackar,
där stod det mkt tydligt vad som gäller för respektive klasser !
klabbe.p wrote:Fräckt bygge!
Men en grej till ang de Ximon skrev. Kolla den tekniska regelboken också så att du kan besiktiga chassit när du är klar, ganska tråkit om de inte går när man lagt ner så mycke jobb på det.
http://web.sbf.se/regler/visaregler.php?id=1
Här finns de regler som du bör ha en liten hum om.
DRT är det klabbe menar att du bör bygga buren utifrån.
Det är även en klok ide att ringa till en chassiebesiktare i närheten som kan ge tips, och även rätta till det (som mot all förmodan ) inte stämmer överens med regelboken.
Lycka till!
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
hallå !
har inte hunnit hänt så mkt sen jag började jobba, är mest med kidzen på helgerna.
men jag passade på att köpa 4 fälgar av ärtan nu som satt som ett smäck på e36:an
front fjulen har jag inte provmonterat ännu, men provmonterade bakfälgarna som satt fint
krävs dock att man pressar ut bakre delen av sparklådan lite för dom tog i däcken lite grann
ser fint ut
innefrån cupen
djupa fälgbanor
provmonterade även downpipen jag punktade upp till mantan, och den kan jag använda till den här kärran med efter lite modifiering bara
dåliga bilder pga gammal skitkamera
har inte hunnit hänt så mkt sen jag började jobba, är mest med kidzen på helgerna.
men jag passade på att köpa 4 fälgar av ärtan nu som satt som ett smäck på e36:an
front fjulen har jag inte provmonterat ännu, men provmonterade bakfälgarna som satt fint
krävs dock att man pressar ut bakre delen av sparklådan lite för dom tog i däcken lite grann
ser fint ut
innefrån cupen
djupa fälgbanor
provmonterade även downpipen jag punktade upp till mantan, och den kan jag använda till den här kärran med efter lite modifiering bara
dåliga bilder pga gammal skitkamera
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
Dragrace chassis Tuning Manual, du köper den av Snowball. Jag tycker den är klart vettig, lite av innehåll
-Typlinjeinställning av chassie
-Kontroll av chassiets rätvinklighet
-Kontroll av rätvinklighet av bakdämpningen
-Rätvinkelinställning av framvagn
-Racehöjd
-Stigningsprocent
-Bromsar
-Chassiets reaktionstid
-Underhåll
-Vanliga fel och problem
-Vad är det som avgör
-Tester
-Bilder
Mvh Patrik
-Typlinjeinställning av chassie
-Kontroll av chassiets rätvinklighet
-Kontroll av rätvinklighet av bakdämpningen
-Rätvinkelinställning av framvagn
-Racehöjd
-Stigningsprocent
-Bromsar
-Chassiets reaktionstid
-Underhåll
-Vanliga fel och problem
-Vad är det som avgör
-Tester
-Bilder
Mvh Patrik
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten