Vet att det blivit dåligt med uppdateringar nu under sommaren.... E nämligen med och skruvari ett div1 rallycross team på fritiden, så har gått åt mkt med tid där...
Men topp packningen är antagligen blåst, så blir till att riva och pyramid ringa under vintern..
Det som har hänt är att motorn är urplockad och sen så lurade ju Ärtan på mig en turbo
Det blev en BW s480, får hoppas att det är bättre flås i den än i hx60'n!
Kompressor huset är på BW turbon är faktiskt mindre mot hx'en, så det är ju lugnt med plats.
Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....
Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....
Okay, har inte kikat så mycket på S54 så vet inte riktigt men är det samma som på S62 så har jag lite större erfarenhet.
Ska du bara bort med den för att få ur kammen och sen montera tillbaka den eller ska du in och grejja i vanosen också?
För att ta bort vanosenheten från toppen gör man ju på en knapp timme.
Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....
Okay, har inte kikat så mycket på S54 så vet inte riktigt men är det samma som på S62 så har jag lite större erfarenhet. Ska du bara bort med den för att få ur kammen och sen montera tillbaka den eller ska du in och grejja i vanosen också? För att ta bort vanosenheten från toppen gör man ju på en knapp timme.
Japp bara ur med kammen och ihop med skiten tillbaka. Skall ej röra vanosen. Så det är bara att plocka isär som vanligt då?