4stTysken wrote:Hehe, då är vi 3 st nu med ungefär lika motorer och turbos...Fan måste byta bil
BMW M535i Turbo e28
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Vet att det blivit dåligt med uppdateringar nu under sommaren.... E nämligen med och skruvari ett div1 rallycross team på fritiden, så har gått åt mkt med tid där...
Men topp packningen är antagligen blåst, så blir till att riva och pyramid ringa under vintern..
Förresten, johan ska du fortfarande sälja turbon?
Men topp packningen är antagligen blåst, så blir till att riva och pyramid ringa under vintern..
Förresten, johan ska du fortfarande sälja turbon?
Erik Kihlgren, 070/6346837
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Dags med en liten uppdatering
Det som har hänt är att motorn är urplockad och sen så lurade ju Ärtan på mig en turbo
Det blev en BW s480, får hoppas att det är bättre flås i den än i hx60'n!

Kompressor huset är på BW turbon är faktiskt mindre mot hx'en, så det är ju lugnt med plats.


Det som har hänt är att motorn är urplockad och sen så lurade ju Ärtan på mig en turbo


Det blev en BW s480, får hoppas att det är bättre flås i den än i hx60'n!

Kompressor huset är på BW turbon är faktiskt mindre mot hx'en, så det är ju lugnt med plats.

Erik Kihlgren, 070/6346837
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Jo det stämmer att det är en sådan....Hollizini wrote:Skit i turbosarna, dom är i detta fallet oviktiga, frågan är ju om det är en M3CSL i bakgrunden, påminner genast lite om Loaded. Hmm,///Peter wrote:Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse..
(iaf inte i turbovärlden)
Vad är det?


Erik Kihlgren, 070/6346837
Är BW:n lika tung som HX60 också? Nu blev jag sugen på en sån där,.fan att man alltid ska få dumma idéer.. 

Lars 0708-520373
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Vad är det för krångel?erikkihl wrote:Jo det stämmer att det är en sådan....Hollizini wrote:Skit i turbosarna, dom är i detta fallet oviktiga, frågan är ju om det är en M3CSL i bakgrunden, påminner genast lite om Loaded. Hmm,///Peter wrote:Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse..
(iaf inte i turbovärlden)
Vad är det?
Var därför jag frågade om ngn kunde ngt om vanosen på dom där motorerna, men ingen verkade kunna det....
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Okay, har inte kikat så mycket på S54 så vet inte riktigt men är det samma som på S62 så har jag lite större erfarenhet.erikkihl wrote:Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....Hollizini wrote:Vad är det för krångel?
Ska du bara bort med den för att få ur kammen och sen montera tillbaka den eller ska du in och grejja i vanosen också?
För att ta bort vanosenheten från toppen gör man ju på en knapp timme.
Japp bara ur med kammen och ihop med skiten tillbaka. Skall ej röra vanosen. Så det är bara att plocka isär som vanligt då?Hollizini wrote:Okay, har inte kikat så mycket på S54 så vet inte riktigt men är det samma som på S62 så har jag lite större erfarenhet.erikkihl wrote:Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....Hollizini wrote:Vad är det för krångel?
Ska du bara bort med den för att få ur kammen och sen montera tillbaka den eller ska du in och grejja i vanosen också?
För att ta bort vanosenheten från toppen gör man ju på en knapp timme.
Erik Kihlgren, 070/6346837