BMW M535i Turbo e28

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

dgyldmark

Post by dgyldmark »

Tysken wrote:Hehe, då är vi 3 st nu med ungefär lika motorer och turbos...Fan måste byta bil :wink:

4st
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Dåligt med updateringar, lever bilen/du fortfarande :)
erikkihl

Post by erikkihl »

Vet att det blivit dåligt med uppdateringar nu under sommaren.... E nämligen med och skruvari ett div1 rallycross team på fritiden, så har gått åt mkt med tid där...
Men topp packningen är antagligen blåst, så blir till att riva och pyramid ringa under vintern..

Förresten, johan ska du fortfarande sälja turbon?
Erik Kihlgren, 070/6346837
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Tror han ska behålla den, jag får hem en lika imorn som är till salu.
erikkihl

Post by erikkihl »

Dags med en liten uppdatering :roll:

Det som har hänt är att motorn är urplockad och sen så lurade ju Ärtan på mig en turbo :lol: :twisted:
Det blev en BW s480, får hoppas att det är bättre flås i den än i hx60'n!

Image
Kompressor huset är på BW turbon är faktiskt mindre mot hx'en, så det är ju lugnt med plats.
Image
banzai

Post by banzai »

Vilken söt :shock:
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Du får göra en bra utvärdering erik om detta nya aggregatet så jag inte behöver gå och bekymra mig över min 60:ia :)
///Peter

Post by ///Peter »

Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse.. :lol:
(iaf inte i turbovärlden :P )

Image
Peter AK
Tokyo / Stockholm

Image

Special thx to Mr J and Micke B

Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

///Peter wrote:Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse.. :lol:

Image

Skit i turbosarna, dom är i detta fallet oviktiga, frågan är ju om det är en M3CSL i bakgrunden, påminner genast lite om Loaded. Hmm, ;) Vad är det?

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
erikkihl

Post by erikkihl »

Hollizini wrote:
///Peter wrote:Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse.. :lol:

Image

Skit i turbosarna, dom är i detta fallet oviktiga, frågan är ju om det är en M3CSL i bakgrunden, påminner genast lite om Loaded. Hmm, ;) Vad är det?

Jo det stämmer att det är en sådan.... :roll: Var därför jag frågade om ngn kunde ngt om vanosen på dom där motorerna, men ingen verkade kunna det.... :?
erikkihl

Post by erikkihl »

dgyldmark wrote:Du får göra en bra utvärdering erik om detta nya aggregatet så jag inte behöver gå och bekymra mig över min 60:ia :)

Det skall jag göra. Men tyckte hx'en fungerade helt ok, men vill vara säker på att komma över den där fyrsiffriga gränsen :twisted:
Tysken

Post by Tysken »

Är BW:n lika tung som HX60 också? Nu blev jag sugen på en sån där,.fan att man alltid ska få dumma idéer.. :wink:
Lars 0708-520373

E34 M5 Touring

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

erikkihl wrote:
Hollizini wrote:

Image

Jo det stämmer att det är en sådan.... :roll: Var därför jag frågade om ngn kunde ngt om vanosen på dom där motorerna, men ingen verkade kunna det.... :?

Vad är det för krångel?

TIG svetsare.
Audi S/RS
erikkihl

Post by erikkihl »

Tysken wrote:Är BW:n lika tung som HX60 också? Nu blev jag sugen på en sån där,.fan att man alltid ska få dumma idéer.. :wink:

Kan försöka kolla upp det under helgen! Ja det är dyrt med ideer ibland... :wink:
erikkihl

Post by erikkihl »

Hollizini wrote:Vad är det för krångel?

Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

erikkihl wrote:

Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....

Okay, har inte kikat så mycket på S54 så vet inte riktigt men är det samma som på S62 så har jag lite större erfarenhet.
Ska du bara bort med den för att få ur kammen och sen montera tillbaka den eller ska du in och grejja i vanosen också?
För att ta bort vanosenheten från toppen gör man ju på en knapp timme.

TIG svetsare.
Audi S/RS
erikkihl

Post by erikkihl »

Hollizini wrote:
erikkihl wrote:

Okay, har inte kikat så mycket på S54 så vet inte riktigt men är det samma som på S62 så har jag lite större erfarenhet.
Ska du bara bort med den för att få ur kammen och sen montera tillbaka den eller ska du in och grejja i vanosen också?
För att ta bort vanosenheten från toppen gör man ju på en knapp timme.

Japp bara ur med kammen och ihop med skiten tillbaka. Skall ej röra vanosen. Så det är bara att plocka isär som vanligt då?
Post Reply