BMW M535i Turbo e28

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

dgyldmark

Post by dgyldmark »

Tysken wrote:Hehe, då är vi 3 st nu med ungefär lika motorer och turbos...Fan måste byta bil :wink:


4st
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Dåligt med updateringar, lever bilen/du fortfarande :)
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Vet att det blivit dåligt med uppdateringar nu under sommaren.... E nämligen med och skruvari ett div1 rallycross team på fritiden, så har gått åt mkt med tid där...
Men topp packningen är antagligen blåst, så blir till att riva och pyramid ringa under vintern..

Förresten, johan ska du fortfarande sälja turbon?
Erik Kihlgren, 070/6346837
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Tror han ska behålla den, jag får hem en lika imorn som är till salu.
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Dags med en liten uppdatering :roll:

Det som har hänt är att motorn är urplockad och sen så lurade ju Ärtan på mig en turbo :lol: :twisted:
Det blev en BW s480, får hoppas att det är bättre flås i den än i hx60'n!

Image
Kompressor huset är på BW turbon är faktiskt mindre mot hx'en, så det är ju lugnt med plats.
Image
Erik Kihlgren, 070/6346837
banzai
Posts: 272
Joined: 07 May 2006, 15:27
Location: Alfta - Hälsingland

Post by banzai »

Vilken söt :shock:
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Du får göra en bra utvärdering erik om detta nya aggregatet så jag inte behöver gå och bekymra mig över min 60:ia :)
User avatar
///Peter
Posts: 632
Joined: 01 Dec 2005, 15:06
Location: Stockholm / Tokyo

Post by ///Peter »

Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse.. :lol:
(iaf inte i turbovärlden :P )

Image
Peter AK
Tokyo / Stockholm


Image

Special thx to Mr J and Micke B


Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

///Peter wrote:Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse.. :lol:
(iaf inte i turbovärlden :P )

Image

Skit i turbosarna, dom är i detta fallet oviktiga, frågan är ju om det är en M3CSL i bakgrunden, påminner genast lite om Loaded. Hmm, ;) Vad är det?

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Hollizini wrote:
///Peter wrote:Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse.. :lol:
(iaf inte i turbovärlden :P )

Image

Skit i turbosarna, dom är i detta fallet oviktiga, frågan är ju om det är en M3CSL i bakgrunden, påminner genast lite om Loaded. Hmm, ;) Vad är det?


Jo det stämmer att det är en sådan.... :roll: Var därför jag frågade om ngn kunde ngt om vanosen på dom där motorerna, men ingen verkade kunna det.... :?
Erik Kihlgren, 070/6346837
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

dgyldmark wrote:Du får göra en bra utvärdering erik om detta nya aggregatet så jag inte behöver gå och bekymra mig över min 60:ia :)


Det skall jag göra. Men tyckte hx'en fungerade helt ok, men vill vara säker på att komma över den där fyrsiffriga gränsen :twisted:
Erik Kihlgren, 070/6346837
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Är BW:n lika tung som HX60 också? Nu blev jag sugen på en sån där,.fan att man alltid ska få dumma idéer.. :wink:
Lars 0708-520373

E34 M5 Touring

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

erikkihl wrote:
Hollizini wrote:
///Peter wrote:Det är väl som dom säger då.. Storleken har ingen betydelse.. :lol:
(iaf inte i turbovärlden :P )

Image

Skit i turbosarna, dom är i detta fallet oviktiga, frågan är ju om det är en M3CSL i bakgrunden, påminner genast lite om Loaded. Hmm, ;) Vad är det?


Jo det stämmer att det är en sådan.... :roll: Var därför jag frågade om ngn kunde ngt om vanosen på dom där motorerna, men ingen verkade kunna det.... :?


Vad är det för krångel?

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Tysken wrote:Är BW:n lika tung som HX60 också? Nu blev jag sugen på en sån där,.fan att man alltid ska få dumma idéer.. :wink:

Kan försöka kolla upp det under helgen! Ja det är dyrt med ideer ibland... :wink:
Erik Kihlgren, 070/6346837
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Hollizini wrote:Vad är det för krångel?


Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....
Erik Kihlgren, 070/6346837
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

erikkihl wrote:
Hollizini wrote:Vad är det för krångel?


Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....


Okay, har inte kikat så mycket på S54 så vet inte riktigt men är det samma som på S62 så har jag lite större erfarenhet.
Ska du bara bort med den för att få ur kammen och sen montera tillbaka den eller ska du in och grejja i vanosen också?
För att ta bort vanosenheten från toppen gör man ju på en knapp timme.

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Hollizini wrote:
erikkihl wrote:
Hollizini wrote:Vad är det för krångel?


Det sitter som en vippa mellan kam och ventil skaft. Det har gått av en sådan så jag måste ur med kammen. Därav vill jag veta hur vanosen är uppbyggd....


Okay, har inte kikat så mycket på S54 så vet inte riktigt men är det samma som på S62 så har jag lite större erfarenhet.
Ska du bara bort med den för att få ur kammen och sen montera tillbaka den eller ska du in och grejja i vanosen också?
För att ta bort vanosenheten från toppen gör man ju på en knapp timme.

Japp bara ur med kammen och ihop med skiten tillbaka. Skall ej röra vanosen. Så det är bara att plocka isär som vanligt då?
Erik Kihlgren, 070/6346837
Post Reply