PPF M3 Turbo "real street". 10.18/233.6km/h

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

okej men har annat fraksätt 8)
ms racing
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

okej men har annat fraksätt 8)

men ändå 24000 för en låda dom kör 1000hk v8or med hela dagarna är ju inte farligt ändå andra alternativ är sellholm mpg 98000kr specad 1000nm
ms racing
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Post by jorgen »

23000kr är ju inget när man kollar runt på vad alternativen kostar...
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Idag kom det nya blocket!

Kör ner det på borrning och pyramidringning nu direkt.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Dinan2.5
Posts: 46
Joined: 09 Dec 2005, 08:36
Location: Eugene USA

Post by Dinan2.5 »

Vad var ditt intryck på blocket? Har du tänkt att jämna till/sanda gjutningen inuti alls?

Hoppas detta håller nu, så du får ha kul ett tag!
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Otrolig skillnad gjutningen! Extremt mkt finare.

Att slipa det invändigt tjänar nog inget till...
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

fy f-n 23k?!!!

puh hoppas det håller nu, annars får du satsa på bigblockare igen :wink:
-kör hårt!!

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
PiLlEvAn
Posts: 654
Joined: 20 Feb 2006, 21:24
Location: Avesta

Post by PiLlEvAn »

robbz wrote:fy f-n 23k?!!!

puh hoppas det håller nu, annars får du satsa på bigblockare igen :wink:
-kör hårt!!

/mvh

Det var v-lådan som kostade så.
blocket var billigare
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

alright, kollade inte så noga :?

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

robbz wrote:alright, kollade inte så noga :?

/mvh


Ha ha, fattade inte vad du menade. Du har ju samma låda själv så den borde du ha koll på ca pris på :)
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

hehe jo de e sant, blir lätt att man missuppfattar när man bara slummar igenom en tråd ist för att läsa mer ingående.

vad kostade evo blocket btw?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Jag fick det för ca 10000kr.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Konne
Posts: 26
Joined: 23 Jan 2006, 21:05
Location: Kalmar

Post by Konne »

Har jag fattat allt rätt.
Du kommer köra med 95mm i borr?
Har ett nytt sport evo block 95mm (det starkare) och ett begagnat vanligt 94mm, vet inte vilket jag ska använda för turbobyggget?

Har även en ny 2,5 vev men det är väl tveksamt om man ska behöva ha den i turbomotorn för att nå 600hk i motorn som jag tänkt.
Gör nog mer nytta i min sugmotor.
Konne

M3 E30 under ombyggnad
Bygger M3 Replika (316i)
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Konne wrote:Har jag fattat allt rätt.
Du kommer köra med 95mm i borr?
Har ett nytt sport evo block 95mm (det starkare) och ett begagnat vanligt 94mm, vet inte vilket jag ska använda för turbobyggget?

Har även en ny 2,5 vev men det är väl tveksamt om man ska behöva ha den i turbomotorn för att nå 600hk i motorn som jag tänkt.
Gör nog mer nytta i min sugmotor.


Handlar väl iof mer om vilken motorkaraktär du är ute efter när du väljer slaglängd/volym. I usa kör man 1000cc motorvolym och 1000hk... men frågan är hur registret på en sådan motor ser ut.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Hoppas få hämta bilen från lack nästa helg.

Blocket är pyramidringat och ska bara borras. Det blir 95mm, så nu är det frågan om man ska ha en lite större snurra eller om man ska nöja sig med samma effekt och bara få ännu finare register än det sjuka som redan var.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bmwandreas wrote:Nu är jag klar, tänk vad lite mer volym kan göra:)
Laddtrycket kommer mycket tidigare också..

Image


Satt å jämförde denna kurvan med min. Vilken skillnad med mer volym, trots att jag har mindre turbo som borde ladda tidigare så är det mer effekt hela vägen på bäckis maskin.
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Post by jorgen »

storleken har ingen betydelse det är m3 per minut som räknas :lol:
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
Locked