PPF M3 Turbo "real street". 10.18/233.6km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Idag kom det nya blocket!
Kör ner det på borrning och pyramidringning nu direkt.
Kör ner det på borrning och pyramidringning nu direkt.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Otrolig skillnad gjutningen! Extremt mkt finare.
Att slipa det invändigt tjänar nog inget till...
Att slipa det invändigt tjänar nog inget till...
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
fy f-n 23k?!!!
puh hoppas det håller nu, annars får du satsa på bigblockare igen
-kör hårt!!
/mvh
puh hoppas det håller nu, annars får du satsa på bigblockare igen
-kör hårt!!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
alright, kollade inte så noga
/mvh
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:alright, kollade inte så noga
/mvh
Ha ha, fattade inte vad du menade. Du har ju samma låda själv så den borde du ha koll på ca pris på
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
hehe jo de e sant, blir lätt att man missuppfattar när man bara slummar igenom en tråd ist för att läsa mer ingående.
vad kostade evo blocket btw?
/mvh
vad kostade evo blocket btw?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Har jag fattat allt rätt.
Du kommer köra med 95mm i borr?
Har ett nytt sport evo block 95mm (det starkare) och ett begagnat vanligt 94mm, vet inte vilket jag ska använda för turbobyggget?
Har även en ny 2,5 vev men det är väl tveksamt om man ska behöva ha den i turbomotorn för att nå 600hk i motorn som jag tänkt.
Gör nog mer nytta i min sugmotor.
Du kommer köra med 95mm i borr?
Har ett nytt sport evo block 95mm (det starkare) och ett begagnat vanligt 94mm, vet inte vilket jag ska använda för turbobyggget?
Har även en ny 2,5 vev men det är väl tveksamt om man ska behöva ha den i turbomotorn för att nå 600hk i motorn som jag tänkt.
Gör nog mer nytta i min sugmotor.
Konne
M3 E30 under ombyggnad
Bygger M3 Replika (316i)
M3 E30 under ombyggnad
Bygger M3 Replika (316i)
Konne wrote:Har jag fattat allt rätt.
Du kommer köra med 95mm i borr?
Har ett nytt sport evo block 95mm (det starkare) och ett begagnat vanligt 94mm, vet inte vilket jag ska använda för turbobyggget?
Har även en ny 2,5 vev men det är väl tveksamt om man ska behöva ha den i turbomotorn för att nå 600hk i motorn som jag tänkt.
Gör nog mer nytta i min sugmotor.
Handlar väl iof mer om vilken motorkaraktär du är ute efter när du väljer slaglängd/volym. I usa kör man 1000cc motorvolym och 1000hk... men frågan är hur registret på en sådan motor ser ut.
Hoppas få hämta bilen från lack nästa helg.
Blocket är pyramidringat och ska bara borras. Det blir 95mm, så nu är det frågan om man ska ha en lite större snurra eller om man ska nöja sig med samma effekt och bara få ännu finare register än det sjuka som redan var.
Blocket är pyramidringat och ska bara borras. Det blir 95mm, så nu är det frågan om man ska ha en lite större snurra eller om man ska nöja sig med samma effekt och bara få ännu finare register än det sjuka som redan var.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bmwandreas wrote:Nu är jag klar, tänk vad lite mer volym kan göra:)
Laddtrycket kommer mycket tidigare också..
Satt å jämförde denna kurvan med min. Vilken skillnad med mer volym, trots att jag har mindre turbo som borde ladda tidigare så är det mer effekt hela vägen på bäckis maskin.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290