PPF M3 Turbo "real street". 10.18/233.6km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Turbon orkar inte mer, så då måste jag byta lunga också
Nej, det blir nog 94mm för att ha ytterligare marginaler. Jag vill inte skruva mer med den här motorn.
Har beställt en ny 94mm kolv idag, så oavsett om jag ska använda dem eller inte så kan jag annars sälja ett komplett set.
Nej, det blir nog 94mm för att ha ytterligare marginaler. Jag vill inte skruva mer med den här motorn.
Har beställt en ny 94mm kolv idag, så oavsett om jag ska använda dem eller inte så kan jag annars sälja ett komplett set.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Hells racing
- Posts: 192
- Joined: 19 Dec 2007, 19:45
- Location: Ludvika
Bäckis wrote:Turbon orkar inte mer, så då måste jag byta lunga också
Nej, det blir nog 94mm för att ha ytterligare marginaler. Jag vill inte skruva mer med den här motorn.
Har beställt en ny 94mm kolv idag, så oavsett om jag ska använda dem eller inte så kan jag annars sälja ett komplett set.
Klart du ska skruva, de som e så kul
Bästa tid 402m: 9,88s@236km/h. Med full inredning och full förare. AUDIN SÅLD !!!!
- Norwegian performance
- Posts: 34
- Joined: 12 Jan 2006, 16:27
Bonje wrote:Som jag misstänkte mao.. Vet du fler än du själv som har fått sprickor på det här viset i S14 motorer?
Jag tänkte på ditt nya EVO 2 block. Du skulle borra till 85mm sa du, för att få 2,5 liter.
Är det inte lite dumt att borra ännu större (även om det blocket har annan gjutning) Har det mer gods runt loppen eller?
Jeg sprakk en S14 blokk i fjor høst.Da kjørte jeg med 94 mm kolver og gt4094 med 2 bar.
Bygd ny motor i vinter med 93,40mm borr.Har hatt mye problemer med MLS pakninger som har gått til helvete.
Har nå satt i pyramidringar og testet i helgen med 2,4 bar,og så langt ser det ut til å holde.
PS.en liten snutt fra Gatebil Mantorp
http://www.youtube.com/watch?v=MreST1i0n5o
http://www.youtube.com/watch?v=Ta2ENFDDLQ4
Låter ju lagom muntert det här.. Verkar som man ska hålla sig runt MAX 700-750Hk i motorn om man vill att det ska hålla med std blocket.
Om det ens håller då? Det är någe jag ska tänka på iaf när jag väljer turbo till min i framtiden.
Om det ens håller då? Det är någe jag ska tänka på iaf när jag väljer turbo till min i framtiden.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Ska man köra standardblock skulle jag nog inte ens kört 700. 600 kanske, då borde det hålla.
Utan gördel skulle jag nog fan inte våga det ens
Nu hoppas jag på bättre lycka med delar som förmodligen håller
Utan gördel skulle jag nog fan inte våga det ens
Nu hoppas jag på bättre lycka med delar som förmodligen håller
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Måste ha tag i komplett huv med gängjärn nu. Skicka PM om ni har. Orkar åka typ 10 mil enkel för att hämta en vettig huv.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Huv utan hål med gångjärn och allt fixat idag, och nya Sport Evoloution framskärmarna kom också.
Lite plock med karossdelar sen ska den på lack.
Fraktbolaget ringde idag och vill leverera en pall med bla ett nytt Evoblock också
Spricker tidsplanen för 2009 års säsong så vet jag inte vad jag gör.
Lite plock med karossdelar sen ska den på lack.
Fraktbolaget ringde idag och vill leverera en pall med bla ett nytt Evoblock också
Spricker tidsplanen för 2009 års säsong så vet jag inte vad jag gör.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Den du har är specad för ca 300Nm. TKO600 är specad för 814Nm. Många åker turbo V8 med dem i USA, och enda kända probelemt är att man inte ska varva mer än 8000 för då har den svårt att synka.
Det är en mkt bra och lättväxald låda som jag gillar stenhårt!
Det är en mkt bra och lättväxald låda som jag gillar stenhårt!
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Verkar väldigt stabil bekymmersfri!
Men det samtidigt så blir det lite pippad utväxling.. Det kan ju inte vara direkt optimalt att bilen gör typ 100 på 1:an.
Men det samtidigt så blir det lite pippad utväxling.. Det kan ju inte vara direkt optimalt att bilen gör typ 100 på 1:an.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Jag tycker det är helt OK. Med en 6 cylindrig motor så är det inga bekymmer, och med launch är det inga problem med 4 cyl heller...
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Kostar runt 2000usd. Frakten går på ca 5000kr med flyg. Alltså 18000kr x 1,29 med moms och tull. 23220kr.
Man kan ju ta med båt om man har tid, men jag flög hem min och så speciellt billigt blev det ju inte som du ser av uträkningen ovan.
Man kan ju ta med båt om man har tid, men jag flög hem min och så speciellt billigt blev det ju inte som du ser av uträkningen ovan.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090