M5E34turbo 870/964whp. Såld!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
^Tonix^
Posts: 178
Joined: 02 Feb 2007, 16:30
Location: Finland (Vaasa)

Post by ^Tonix^ »

Sätt hit filmen då :D
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

ja upp med filmen, s38 + kompressor måste låta härligt :)
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

Då var det dags igen. Nytt block införskaffat & en getrag 560 som skall passas in, så nu är det mycket jobb som återstår. En jämförelse på en 260 låda & 560:

Image
User avatar
Ballfroog
Posts: 552
Joined: 31 Jan 2008, 16:16

Post by Ballfroog »

najjs var sitter getrag 560 orginal?
User avatar
///Peter
Posts: 632
Joined: 01 Dec 2005, 15:06
Location: Stockholm / Tokyo

Post by ///Peter »

Fuck vad stor den är! 280 är ju rena leksaken! Lär ju hålla med den förhoppningsvis, fast å andra sidan har du ju lite bottenvrid som kan ställa till det 8)
Peter AK
Tokyo / Stockholm


Image

Special thx to Mr J and Micke B


Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Ballfroog wrote:najjs var sitter getrag 560 orginal?

gissar på m5 e39
HenrikF
Posts: 1868
Joined: 20 Nov 2005, 20:00
Location: Lund

Post by HenrikF »

850 csi?
/Henrik
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

Den sitter i alla manuella 850, en riktig raritet! Ska jobba lite imorrn med adapterplattan, tar lite bilder då. Man ångrar att man inte va flitigare i vintras för de e så mycket kvar att göra :(
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

sådär då har man hämtat upp nya kompressorn, blev en större renovering p.g.a rotorkontakt:

Image

Adapterplattan klar för utskärning & planing:

Image

Igårkväll blev det pyramidrings-fräsning på nya blocket:

Image

Blev tvungen att tillverka nya centrum för tiltonlamellerna då det är
35mm axel på nya lådan. Som tur var så hade man lite gamla m5 & m3 lameller som man kunde svarva ner till lösa centrum:

Image

En bild på en stackars kolv som fått lite stryk när triggerskivan släppte:

Image
Jorm
Posts: 129
Joined: 05 Jun 2006, 21:34

Post by Jorm »

Har för mig den lådan sitter i 840 också?

Aja.

Vad tar du för en adapterplatta?
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

tror det sitter 420G i 840? men iaf, adapterplatta är egentligen inget jag vill göra för jag måste lämna iväg för planing & skärning + tillverka en styrtapp mellan låda & vev.Hade jag kunnat göra allt själv hade jag kunnat tillverka platta till andra.
User avatar
ScratcH
Posts: 283
Joined: 01 Nov 2006, 15:49
Location: Göteborg

Post by ScratcH »

Alfa Danne, här hittar du svaret: http://www.enem.se/lysholm.asp

Mvh
/Jonas
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

Det låter verkligen för mycket, folk hoppade åt sidan på trottoaren även när man smög med bilen :) Sen så öppnade dumpen oxå vid höga lågast-varvtal så det började väsa under locket ....
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

Sådär då har man pundat om insuget litegranna, monterat längre trattar för bättre varvtalsavstämning.Har ingen pedal till svetsen så de va lagom svårt att få fina svetsar :oops: Svetsade dit ppf-dumpen av 2 anledningar: 1 använda den som blow off vid ev. baktändning 2 för den e snygg.

Image

Image

Image

Nu är de bara att vänta in nästa semesterperiod & tok-skruva igen ....
Wandoor
Posts: 71
Joined: 15 Jul 2007, 20:26
Location: Skänninge

Post by Wandoor »

Riktigt kul bygge..
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

Motorn färdig med kammar injusterade å allt :)
Image

Lådan är nu provmonterad & det känns som man hittat centrum nu när alla passbussningar sitter bra & växelllådsaxeln snurrar lätt i styrhylsan till veven.
Image
Image

Ska använda en m5e39 kardan men den passade inte mot diffen, så det blev en adapter där oxå:
Image
Image
Post Reply