M5E34turbo 870/964whp. Såld!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

M5E34turbo 870/964whp. Såld!

Post by Blown M5 »

Har slitit ett tag med den här bilen nu, & det börjar väl närma sig en mappning/bromsning snart när allt är utsorterat.
Motor: s38b36 borrad 94mm med wisecokolvar (8.0 komp).
Pyramidringar samt verdistakar från ppf, toppbultar från kilander.
modifierat motorblock:oljemunstycken från b38:an samt AN-nipplar i blocket för flyttat oljehus.
BW 380 1,25 A/R, autronic sm4, ppf grenrör, vattenkyld IC m.m m.m.


Har lagt till lillebrors bil lite längre bak i tråden:

Image

Image

Image

Image

En tidigare version av motorn som funkade sådär, började med att låta kompressorn trycka mot spjällen = dålig ide .... Byggde då om till dubbla 80mm spjäll före kompressorn så blev det mycket bättre.

Image

Har byggt ett nytt insug som borde göra sitt jobb bra, då det gamla rymde för litet IC-cellpaket:
Image
Image
Image

Lite motor bilder...
Image
Image
Image :P
Last edited by Blown M5 on 09 Sep 2014, 08:25, edited 41 times in total.
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

fan va fett... 8)

det ultimata ju=) gillar kompressorer(hade det förut)

tror min polare va å kika lite på den där på nån däckfirma typ i tumba el salem eller va det va. kan det stämma?
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Kul med fler kompressorbyggen.
Kan tänka mig att det blir elakt mycket vrid i maskinen på låga varv!?

Vad har du för kompressor?
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

BRUZZE wrote:fan va fett... 8)

det ultimata ju=) gillar kompressorer(hade det förut)

tror min polare va å kika lite på den där på nån däckfirma typ i tumba el salem eller va det va. kan det stämma?
Exakt, tumba stod den.
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

M3JONAS wrote:Kul med fler kompressorbyggen.
Kan tänka mig att det blir elakt mycket vrid i maskinen på låga varv!?

Vad har du för kompressor?
Jo det lär väl bli så, men jag tänker inte bromsa den på låga varv iaf för då lär det väl spruta delar till höger å vänster :). Det sitter nu en lysholm 23:a i & jag hade en 33:a innan (på bilden) men det var en miss från början kan man säga.Den är väldigt rapp på gasen kan man lugnt säga så det blir nog en rolig gatbil! Kompressorn är driven så den teoretiskt laddar 1,7 men vad det blir i verkligheten får man ju se.
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

ös på me lite färska bilder å mer info :D
Nobbe

Post by Nobbe »

Måste bara säga, jääävligt snygg bil!
SirSteve
Posts: 164
Joined: 20 Nov 2005, 18:41
Location: Huskvarna

Post by SirSteve »

Vill oxå ha ett sånt garage :)

Riktigt nice bil, hoppas allt lirar för dig...
User avatar
perf
Posts: 316
Joined: 20 Nov 2005, 17:08
Location: Gävle

Post by perf »

Åh fan det måste man följa.
I mina gamla hemtrakter oxå.
135i -08
320Xd -09
Per Forsgren
070-7214976
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

monsterbil :D grymt snygg iaf
kan nås på: 0704786284
User avatar
///Peter
Posts: 632
Joined: 01 Dec 2005, 15:06
Location: Stockholm / Tokyo

Post by ///Peter »

Ahhhh äntligen en projekttråd på en av sveriges grymmaste gatsladdare :twisted:
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

jävligt snygg va den

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Jävlar va snyggt!

topp 5 snyggast på ppf ;)
snyggaste e34 jag sett=)
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

Tackar så mycket! Ska sammanställa en spec på det som e gjort, & mera bilder kommer snart oxå ...
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

///Peter wrote:Ahhhh äntligen en projekttråd på en av sveriges grymmaste gatsladdare :twisted:
Du borde bli lite motiverad att börja fila på din e34 nu :)
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

sjukt cool den verkar vara. grymma extraktor rör å insugsbygget.

skulle man vilja titta närmare på :D
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

Glädjen blev bara några timmar vid första riktiga provkörningen, grovjusterade mappen & körde med ganska lite tändning & då small det till ganska kraftigt :) Blev troligtvis en baktändning då insuget sprack upp:

Image

Har nu ikväll svetsat ihop & förstärkt ovansidan lite (flexade vid laddtryck):

Image

lite meck bilder ...

Image
Image
Post Reply