Då var det dags igen. Nytt block införskaffat & en getrag 560 som skall passas in, så nu är det mycket jobb som återstår. En jämförelse på en 260 låda & 560:
Fuck vad stor den är! 280 är ju rena leksaken! Lär ju hålla med den förhoppningsvis, fast å andra sidan har du ju lite bottenvrid som kan ställa till det
Den sitter i alla manuella 850, en riktig raritet! Ska jobba lite imorrn med adapterplattan, tar lite bilder då. Man ångrar att man inte va flitigare i vintras för de e så mycket kvar att göra
sådär då har man hämtat upp nya kompressorn, blev en större renovering p.g.a rotorkontakt:
Adapterplattan klar för utskärning & planing:
Igårkväll blev det pyramidrings-fräsning på nya blocket:
Blev tvungen att tillverka nya centrum för tiltonlamellerna då det är
35mm axel på nya lådan. Som tur var så hade man lite gamla m5 & m3 lameller som man kunde svarva ner till lösa centrum:
En bild på en stackars kolv som fått lite stryk när triggerskivan släppte:
tror det sitter 420G i 840? men iaf, adapterplatta är egentligen inget jag vill göra för jag måste lämna iväg för planing & skärning + tillverka en styrtapp mellan låda & vev.Hade jag kunnat göra allt själv hade jag kunnat tillverka platta till andra.
Det låter verkligen för mycket, folk hoppade åt sidan på trottoaren även när man smög med bilen Sen så öppnade dumpen oxå vid höga lågast-varvtal så det började väsa under locket ....
Sådär då har man pundat om insuget litegranna, monterat längre trattar för bättre varvtalsavstämning.Har ingen pedal till svetsen så de va lagom svårt att få fina svetsar Svetsade dit ppf-dumpen av 2 anledningar: 1 använda den som blow off vid ev. baktändning 2 för den e snygg.
Nu är de bara att vänta in nästa semesterperiod & tok-skruva igen ....
Lådan är nu provmonterad & det känns som man hittat centrum nu när alla passbussningar sitter bra & växelllådsaxeln snurrar lätt i styrhylsan till veven.
Ska använda en m5e39 kardan men den passade inte mot diffen, så det blev en adapter där oxå: