Pelko - 320 E30 M50B25 Turbo - ALLT TILL SALU.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Har kopplat in allt utom tre givare, en matning och en jord nu.
Bild på raggarbryyyksvolvon:
Mvh Mathias
Bild på raggarbryyyksvolvon:
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
-
- Posts: 960
- Joined: 19 Sep 2006, 00:08
- Location: Varberg
Thörn wrote:Grattis till kortet!
Går ju frammåt trots allt. Känns oftast dyrare när man skall ha ihop allt på en gång, när man inte sprider ut utgifterna över lång lång tid fast man vill ju ha ihop grejerna med...
Tack!
Jo det har du så rätt i.
Har inte rört bilen då jag har en Peugeot 206, Audi S2, BMW 540, Peugeot 205 GTI och lite annan småskit som måste göras först. Blir galen...
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
En borta...
Idag rullade 530n med 540 motor ut ur garaget efter motorbytet. I början på veckan ska jag pilla klart polarens S2a sedan kör jag på tills E30n startar. Har inte mycket kvar
540n:
http://www.youtube.com/watch?v=NGVxYRL9meA
Mvh Mathias
Idag rullade 530n med 540 motor ut ur garaget efter motorbytet. I början på veckan ska jag pilla klart polarens S2a sedan kör jag på tills E30n startar. Har inte mycket kvar
540n:
http://www.youtube.com/watch?v=NGVxYRL9meA
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Sitter i garaget nu med mobilt bredband (hej 2000-talet) och har precit fått kontakt med VEMS'et i datorn. Allting verkar fungera bra utom TPS'en som inte är inkopplad än.
Vi får hoppas på en uppstart nästa vecka
Mvh Mathias
Vi får hoppas på en uppstart nästa vecka
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Henke_mellerud
- Posts: 256
- Joined: 25 Jan 2007, 22:55
- Location: Trollhättan
Japp det är ju M50 TPS
Någon som vet vilka kablar från TPS'en som är vilka?
Har sett det någonstans på forumet men hittar inte längre.
Mvh Mathias
Någon som vet vilka kablar från TPS'en som är vilka?
Har sett det någonstans på forumet men hittar inte längre.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
lenin wrote:Ska bli spännande o följa uppstarten här. Du e nöjjd me ditt vems hitintills eller?
mvh / johan
Japp jag är nöjd. De eventuella brister som finns märks ju dock inte förrän man startar och ska mappa
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
lenin wrote:Okejj låter ju bra de. Men du har dratt all el nytt va o inte skarvat m50 härvan?
mvh
Stämmer. Har dragit hela elsystemet nytt i bilen.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Skulle koppla in startmotor, generator och batteri idag på riktigt men något gick snett.
Jag har en generator med två utgångar. Den ena ska la till batterilampan och den andra ska till startmotorn?
På startmotorn har jag ett par utgångar enligt följande:
* 30h (liten bult med mutter)
* 15 (liten bult med mutter)
* 80 (tror det var 80, det var iallafall också en stor bult med mutter)
* 30 (stor bult med mutter)
Från den ena stora bulten så ska kabelflätan till själva startmotorn sitta och på den andra stora bulten så ska ju en kabel från generatorn sitta, samt en kabel till batteriet, right?
Sedan har jag två små kvar, en ska till tändningslåset men den andra?
En annan rolig sak är att jag inte har något tändningslås, drar jag kabeln som skulle till tändningslåset till +12v med en startknapp i mellan bara?
Jag är inte helt 100 på att jag kommer ihåg alla utgångar rätt men något liknande vill jag minnas att det såg ut.
Om allt blev för rörigt så kan ni skita i ovanstående och bara förklara med egna ord hur det ska vara Very Happy
Tack på förhand, snabb hjälp önskas.
Mvh Mathias
Jag har en generator med två utgångar. Den ena ska la till batterilampan och den andra ska till startmotorn?
På startmotorn har jag ett par utgångar enligt följande:
* 30h (liten bult med mutter)
* 15 (liten bult med mutter)
* 80 (tror det var 80, det var iallafall också en stor bult med mutter)
* 30 (stor bult med mutter)
Från den ena stora bulten så ska kabelflätan till själva startmotorn sitta och på den andra stora bulten så ska ju en kabel från generatorn sitta, samt en kabel till batteriet, right?
Sedan har jag två små kvar, en ska till tändningslåset men den andra?
En annan rolig sak är att jag inte har något tändningslås, drar jag kabeln som skulle till tändningslåset till +12v med en startknapp i mellan bara?
Jag är inte helt 100 på att jag kommer ihåg alla utgångar rätt men något liknande vill jag minnas att det såg ut.
Om allt blev för rörigt så kan ni skita i ovanstående och bara förklara med egna ord hur det ska vara Very Happy
Tack på förhand, snabb hjälp önskas.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Gött med långhelg nu. Har jag riktigt tur så får vi igång den innan helgen är över. Har inhandlat olja, glykol, oljefilter, lite packningar och lite annan småskit som behövs.
Jag har även fått hem en ny kylare som jag monterade med nya kylarslangar.
Kommer mer imorgon men såhär ser det ut nu. Huven skall lackas och stripsen ska bytas ut om vi har tur
Mvh Mathias
Jag har även fått hem en ny kylare som jag monterade med nya kylarslangar.
Kommer mer imorgon men såhär ser det ut nu. Huven skall lackas och stripsen ska bytas ut om vi har tur
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Jahopp ingen uppstart i helgen som jag ville. Startmotorn och jag kommer inte överens men ska kika på den imorgon. Annars är nog allt annat klart för att kunna starta utöver olja och vatten som ska i imorgon.
Hoppas kunna starta i veckan och lägga lakris nästa helg
Såhär ser en bonnemeckad E30 ut:
Ny kortare rem har hittat dit samt ny kylare med en SPAL fläkt.
Mvh Mathias
Hoppas kunna starta i veckan och lägga lakris nästa helg
Såhär ser en bonnemeckad E30 ut:
Ny kortare rem har hittat dit samt ny kylare med en SPAL fläkt.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com