Pelko - 320 E30 M50B25 Turbo - ALLT TILL SALU.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Motorn är helt orörd och avgasklammerna sitter inte som på bilden.
-----
Var en stund i garaget idag och gjorde rent kylaren och lackade den, byggde även två fästen i överkant som ska sitta mot den röda frontbalken. Kapade även till ett 3" rör som ska gå från spjället till luftfiltret, sitter ett litet fäste på den också.
Jag tog bort helljuset på avgassidan för att filtret skulle få kall luft, men nu då jag ska köra sugis så kommer ju filtret sitta på andra sidan vilket resulterade i att jag kapade bort det andra helljuset också. Mindre vikt Monterade även backspeglarna.
Satte dit några dekaler på bakrutan också. Just ja, hela elsystemet i bilen ska dras om. Detta har jag velat göra länge men nu då det inte är mycket som är elstyrt längre så borde det inte vara allt för mycket jobb att dra om det, ska bli skönt och slippa all onödig skit. Tänkte göra det i samma veva som jag installerar VEMS.
Bilder:
Kylaren.
Efter 20 min rensning insåg jag att jag drar om hela skiten istället.
Backspeglar monterade.
Elakt utan helljus, ska dit två trattar.
Röret mellan spjäll och filter.
Dekaler på bakrutan.
En sista bild på ratten.
Mvh Mathias
-----
Var en stund i garaget idag och gjorde rent kylaren och lackade den, byggde även två fästen i överkant som ska sitta mot den röda frontbalken. Kapade även till ett 3" rör som ska gå från spjället till luftfiltret, sitter ett litet fäste på den också.
Jag tog bort helljuset på avgassidan för att filtret skulle få kall luft, men nu då jag ska köra sugis så kommer ju filtret sitta på andra sidan vilket resulterade i att jag kapade bort det andra helljuset också. Mindre vikt Monterade även backspeglarna.
Satte dit några dekaler på bakrutan också. Just ja, hela elsystemet i bilen ska dras om. Detta har jag velat göra länge men nu då det inte är mycket som är elstyrt längre så borde det inte vara allt för mycket jobb att dra om det, ska bli skönt och slippa all onödig skit. Tänkte göra det i samma veva som jag installerar VEMS.
Bilder:
Kylaren.
Efter 20 min rensning insåg jag att jag drar om hela skiten istället.
Backspeglar monterade.
Elakt utan helljus, ska dit två trattar.
Röret mellan spjäll och filter.
Dekaler på bakrutan.
En sista bild på ratten.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Folk prioriterar olika, då bilen anses "klar" ska även det som inte syns vara snyggt ...
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Jo jag håller med om att det tar tid samt kostar en del, men kabel fixar jag väldigt billigt samt att jag har gjort en ganska seriös bilstero-kabeldragning i min andra bil. Ligger nog runt 50-70h i bara kabelinstallationen så jag vet hur mycket tid det tar.
Sedan ska många funktioner tas bort och enbart dom nödvändigaste bevaras med nya brytare och knappar så det ska gå ganska smärtfritt.
Om inte annat så lär man sig massor på att dra allt nytt.
Mvh Mathias
Sedan ska många funktioner tas bort och enbart dom nödvändigaste bevaras med nya brytare och knappar så det ska gå ganska smärtfritt.
Om inte annat så lär man sig massor på att dra allt nytt.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Blev en stund i garaget idag. Drog ut all org el, alla org instrument, all skit under i-brädan osv. Org härvan vägde nog iallafall 10kg och all annan skit under brädan detsamma. Med mera ...
Blev tyvärr bara mobilbilder idag.
Bilder:
Såhär ser det ut innan spjället.
Shortshift-spaken. Förlängd 26mm, totalt 30mm lång. Helsvets återstår.
Favoritverktygen idag, fick loss brädan och alla kablar med deras hjälp
Äckel org härva.
Tomt på kablar.
Rääjs.
Tomt på kablar som sagt.
Kylaren på plats. Kommer från en Volvo 360 som sagt och passar perfekt mellan rambenen på E30. Är 15mm över på båda sidorna.
Mvh Mathias
Blev tyvärr bara mobilbilder idag.
Bilder:
Såhär ser det ut innan spjället.
Shortshift-spaken. Förlängd 26mm, totalt 30mm lång. Helsvets återstår.
Favoritverktygen idag, fick loss brädan och alla kablar med deras hjälp
Äckel org härva.
Tomt på kablar.
Rääjs.
Tomt på kablar som sagt.
Kylaren på plats. Kommer från en Volvo 360 som sagt och passar perfekt mellan rambenen på E30. Är 15mm över på båda sidorna.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Tog ur motorn idag för förhoppningsvis sista gången fram till hösten. Köpte en ny org koppling som ska dit, ska fylla i olja i lådan och sedan efter lack i motorrummet trycka in skiten igen. Sedan återstår VEMS, el i bilen, kylarslangar, bromsservo, gasvajer och lite annat småplock innan man kan starta skroten.
Bilder:
Motorn ur.
Nya kopplingen.
Tomt.
Auspuff och kardan.
Sedan undrar jag ifall någon vet hur man ska fästa kopplingsarmen i lådan? Fattar nada, saknar la hälften av sakerna?
Mvh Mathias
Bilder:
Motorn ur.
Nya kopplingen.
Tomt.
Auspuff och kardan.
Sedan undrar jag ifall någon vet hur man ska fästa kopplingsarmen i lådan? Fattar nada, saknar la hälften av sakerna?
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Tja
I garaget använder jag en Canon 350d med kitobjektiv. Ibland även stativ.
Ska börja med elen imorgon hoppas jag, ska ta många bilder.
Mvh Mathias
I garaget använder jag en Canon 350d med kitobjektiv. Ibland även stativ.
Ska börja med elen imorgon hoppas jag, ska ta många bilder.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Ska börja med elen imorgon
Någon som vet ifall man kan återanvända bultarna till svänghjulet med massa extra loctite eller bör man köpa nya? Vill få klart kopplingsbiten i helgen.
Sedan undrar jag hur armen i lådan ska sitta fast?
Mvh Mathias
Någon som vet ifall man kan återanvända bultarna till svänghjulet med massa extra loctite eller bör man köpa nya? Vill få klart kopplingsbiten i helgen.
Sedan undrar jag hur armen i lådan ska sitta fast?
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Fick tag på nya bultar
Ang gaffeln så förstår jag inte. Såhär ser det ut i min låda nu:
Saknar jag någonting? Om inte, hur ska fjädern låsa armen. Om jag gör, vad?
Såhär ser det ut i Realoem, och nr 6 har inte jag. Min fjäder är mycket mindre och annorlunda, som ni kan se ovan. I min Getrag 240 låda har jag den fjädern på bilden (6) däremot, dock passar den inte i min ZF.
Vore tacksam för hjälp så kanske jag får ihop detta imon.
Mvh Mathias
Ang gaffeln så förstår jag inte. Såhär ser det ut i min låda nu:
Saknar jag någonting? Om inte, hur ska fjädern låsa armen. Om jag gör, vad?
Såhär ser det ut i Realoem, och nr 6 har inte jag. Min fjäder är mycket mindre och annorlunda, som ni kan se ovan. I min Getrag 240 låda har jag den fjädern på bilden (6) däremot, dock passar den inte i min ZF.
Vore tacksam för hjälp så kanske jag får ihop detta imon.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Ingen som vet något om kopplingen?
---
Var i garaget i helgen och skippade mobilbilderna. Låter varje bild tala för sig ...
Bilder:
Började som sagt att dra om hela elsystemet. Har hittils dragit klart allt från bakljusen, minuskabel till batteriet samt pluskabeln från batteriet. Allt dras i kabelstrumpa.
Ordentligt pressade.
Jordkabeln klar.
Blev en del skit på golvet efter dagen.
Sedan slipade, grundade och lackade jag halva motorrumet, tar andra halvan i veckan.
Köpte varvräknare. Istället för BILTEMA blev det en annan text.
En panel där brytare, huvudströmbrytare och lite mätare m.m kommer sitta.
Mätarna kommer sitta i en följd neråt och brytarna till vänster.
Svetsade hålet i taket.
Andra sidan.
Kapade det sista bakom den f.d säkringsboxen.
Satte ett rostfritt stag mellan fjädertornen bak. Man ser lite kablar också i sina strumpor. Batteriet kommer sitta på andra sidan staget sedan.
Fina kontraster. Rostfritt mot rost.
Mvh Mathias
---
Var i garaget i helgen och skippade mobilbilderna. Låter varje bild tala för sig ...
Bilder:
Började som sagt att dra om hela elsystemet. Har hittils dragit klart allt från bakljusen, minuskabel till batteriet samt pluskabeln från batteriet. Allt dras i kabelstrumpa.
Ordentligt pressade.
Jordkabeln klar.
Blev en del skit på golvet efter dagen.
Sedan slipade, grundade och lackade jag halva motorrumet, tar andra halvan i veckan.
Köpte varvräknare. Istället för BILTEMA blev det en annan text.
En panel där brytare, huvudströmbrytare och lite mätare m.m kommer sitta.
Mätarna kommer sitta i en följd neråt och brytarna till vänster.
Svetsade hålet i taket.
Andra sidan.
Kapade det sista bakom den f.d säkringsboxen.
Satte ett rostfritt stag mellan fjädertornen bak. Man ser lite kablar också i sina strumpor. Batteriet kommer sitta på andra sidan staget sedan.
Fina kontraster. Rostfritt mot rost.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
vart köper man sånna dära sexiga strumpor
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Elfa har
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;