Pelko - 320 E30 M50B25 Turbo - ALLT TILL SALU.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tjaba, förstår vad du menar, inte den billigaste hobbyn.
Tycker absolut du skall köra vidare på VEMS installationen, då har du ju det till godo (när) du väl kör på turboinstallation.
Det går att få rätt bra med pulver ur en m50b25 sugis med.
Jag tänkte hoppa över att äta den här månaden för att köpa större turbo
Tycker absolut du skall köra vidare på VEMS installationen, då har du ju det till godo (när) du väl kör på turboinstallation.
Det går att få rätt bra med pulver ur en m50b25 sugis med.
Jag tänkte hoppa över att äta den här månaden för att köpa större turbo
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Synd! men som sagt, 200hk är prima förstabil! min m535i hade det
Tjacka VEMS och kör det på bruksbilen, sortera ut ev fel och lär dig mappa lite så blir det perfekt när turbon väl kommer
Tjacka VEMS och kör det på bruksbilen, sortera ut ev fel och lär dig mappa lite så blir det perfekt när turbon väl kommer
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack för sympatin grabbar
Ska fundera på hur jag gör med VEMS, det är beställt men visserligen väldigt försenat så vi får se.
Mvh Mathias
Ska fundera på hur jag gör med VEMS, det är beställt men visserligen väldigt försenat så vi får se.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Jo jag har kvar det mesta, saknar en schysst bas och ett välljudande steg innan alla komponenterna finns.
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
hur blire egentligen med vibrationer och ljud när man monterar motorn stumt?funderar oxå på att göre de men vill inte att de ska låta o skramla allt för mkt
är väl ganska lugnt så länge lådan sitter med kuddar kanske..
är väl ganska lugnt så länge lådan sitter med kuddar kanske..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Har velat fram och tillbaka men det blir VEMS i kärran, hoppas man kan få ut någon ponny extra.
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:Har velat fram och tillbaka men det blir VEMS i kärran, hoppas man kan få ut någon ponny extra.
Mvh Mathias
nämen vad faaan håller du på med nu, klart du skall bygga turbo färdigt alltså!
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Du kan sponsra med 10-15k så lovar jag att bygga klart
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Åkte till garaget idag men det blev att bygga avgassystem på polarens bil, med andra ord blev det nada gjort med BMW'n. Fick hem en sugande Spalfläkt, vevhusfilter, luftfilter, Volvo 360 kylare, silikonslangar och lite annat småbök idag också.
Igår fick bilen komma ner på marken igen. 9cm mellan tråg och mark är väldigt lågt, har svetsat en ram under tråget så man inte kör sönder det. Inga bilder tyvärr.
Sedan var vi och köpte oss en vätskekyld Kemppi TIG, ska bli kul att lära sig den så man får till lite schysttare svetsar. Tänkte ge mig på att bygga en "burk" för vevhusventilaionen när vi har skaffat gas till TIG'en.
Kommer en update efter morgondagens arbete.
Bilder:
Lutfitret.
Vevhusfiltret.
Spalfläkten.
Kylaren.
Silikonslangarna från do88.se.
Avgasröret på polarens bil som vi snickrade ihop ikväll.
Bilen på marken. 125cm till taket från marken. Ser inte så låg ut på bilderna dock.
Ett par bilder på svetsen.
Mvh Mathias
Igår fick bilen komma ner på marken igen. 9cm mellan tråg och mark är väldigt lågt, har svetsat en ram under tråget så man inte kör sönder det. Inga bilder tyvärr.
Sedan var vi och köpte oss en vätskekyld Kemppi TIG, ska bli kul att lära sig den så man får till lite schysttare svetsar. Tänkte ge mig på att bygga en "burk" för vevhusventilaionen när vi har skaffat gas till TIG'en.
Kommer en update efter morgondagens arbete.
Bilder:
Lutfitret.
Vevhusfiltret.
Spalfläkten.
Kylaren.
Silikonslangarna från do88.se.
Avgasröret på polarens bil som vi snickrade ihop ikväll.
Bilen på marken. 125cm till taket från marken. Ser inte så låg ut på bilderna dock.
Ett par bilder på svetsen.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Japp blir att köra sugmotor, får se om man kan plocka ut lite mer än org med VEMS.
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Montera styrsystem, dra ny gasvajer, köpa mindre bromsservo, kylarslangar, generator och remmen, lacka motorrummet, ansluta org grenrör mot avgas. Det för att starta, sedan ska alla bussningar i bakvagnen bytas till delrin.
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com