Ximon - E30 S38 DRAG - 7.94 sek @ 285 km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tack!
Kul med positiva kommentarer!
Kul med positiva kommentarer!
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag söker en vevaxel från m5 3.8. Alternativt defekt motor eller liknande
Den bör vara i gott skick, men mindre skavanker är inget problem.
Jag betalar bra för rätt delar.
Delarna är:
- Vevaxel
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
- Triggerskiva samt smådelar för fastsättning av denna
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
- Bröstkåpa
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
mvh
/Simon Markström, 073-0479287, ximon86@hotmail.com
Den bör vara i gott skick, men mindre skavanker är inget problem.
Jag betalar bra för rätt delar.
Delarna är:
- Vevaxel
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
- Triggerskiva samt smådelar för fastsättning av denna
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
- Bröstkåpa
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
mvh
/Simon Markström, 073-0479287, ximon86@hotmail.com
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ximon wrote:Jag söker en vevaxel från m5 3.8. Alternativt defekt motor eller liknande
Den bör vara i gott skick, men mindre skavanker är inget problem.
Jag betalar bra för rätt delar.
Delarna är:
- Vevaxel
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
- Triggerskiva samt smådelar för fastsättning av denna
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
- Bröstkåpa
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
mvh
/Simon Markström, 073-0479287, ximon86@hotmail.com
hoj.. Kika Med Hilda här på forumet.. han kan tänkas ha de grejer du söker..
Tack för tipset, men jag har redan Pm:at honom, och han skulle kola upp det..
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Jo helt sant! Skulle ju själv vilja få ihop 3.7 liter M106...sånt man kommer på efter man sålt 2 st 3.8 vevar i höstas (ena krävde iofs rejäl omslipning)... som vanligt mao, man ska spara som en hamster
Peter AK
Tokyo / Stockholm
Special thx to Mr J and Micke B
Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
Tokyo / Stockholm
Special thx to Mr J and Micke B
Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
///Peter wrote:Varför byte till 3.8 vev? större slagvolym? eller att den är lite finare/rundare utformad på vevtapparna? eller nån annan (hemlig) anledning?
Gissar även att kompet skall höjas drastiskt då han ska köra metanol, då kanske det ev går att snygga till de kolvarna som sitter i maskinen nu... men det är bara spekulationer
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Som ärtan säger har vi lite ideér som vi ska prova, men nya kolvar blir det.
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ibland skulle man kunna tro att det står still, men ack så fel man har då
Den senaste veckan har jag hållit på med toppen. Vi provflödade den hos Jens Gustavsson med större ventiler som enda skillnad mot orginal 3.6l.
Den flödade då ca 280 cfm vid 28" vattenpelare och 10,5mm lyft på insug och ca 240 cfm på avgas vid samma förhållanden.
Nu har vi tillämpat lite nya ideér och när jag grävt klart i den hoppas vi på att nå en bit över 300 cfm på insug
Den senaste veckan har jag hållit på med toppen. Vi provflödade den hos Jens Gustavsson med större ventiler som enda skillnad mot orginal 3.6l.
Den flödade då ca 280 cfm vid 28" vattenpelare och 10,5mm lyft på insug och ca 240 cfm på avgas vid samma förhållanden.
Nu har vi tillämpat lite nya ideér och när jag grävt klart i den hoppas vi på att nå en bit över 300 cfm på insug
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
larsson wrote:vet du vad en orginal topp till 3,6an flödar vid 28"vattenpelare??
om du vill dela med dig av det...
M V H larsson
Tyvärr flödade vi den aldrig helt orginal.
Ska jag spekulera tippar jag ca 270 cfm.
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 66
- Joined: 19 Jan 2007, 19:04
- Location: Finland