Det är som Ivars säger,r.ivars wrote:hehe klart det är hilda som byggt den, ingen som känner till hildas bakgrund här? HahaPitbull wrote:petta wrote:Fan hilda vad du har fixat med bilen sen jag såg den sist.
Det är väl inte Hilda som har byggt den? Tycker jag känner igen det garaget...
Men vad jag minns så byggde nån tjomme ihop MOTORN en bra bit ifrån stan för hilda hade för mycket med jobbet men ville ändå hinna med att köra på action meet?
Men att lämna iväg ett klart motorkoncept för ihopskruvning tror jag inte hilda gör om, så tråkigt när nåt blir fel och man inte gjort felet själv....
Lämnade iväg bilen för att få ihop motorn/framvagnsbalken...
Inga som behöver veta omständigheterna men nu kommer motor & framvagnsbalk att byggas/renoveras om igen....
Visst... det är inte jag som svetsat insuget, tryckrören & grenröret och kopplat ihop soppan....Men sen om det är jag som skaffat fram från varenda mutter till turbo till bilen och åkt upp med delarna till Hofors som sedan blivit ihopmonterat gör inte direkt att "nån" annan byggt ihop hela bilen....det vet jag inte riktigt om jag kan hålla med?
Mikko har lagt ner närmare 280tim på motorbygget/framvagnsbalken så all kredit till den mannen som ställt upp otroligt med kontakter mm...samt att han varit från sin familj under motorbygget....men som sagt det blev inte bra och nästan allt får göras om....då jag har otroligt mycket att göra på mitt företag och det företag jag har anställning på gör att jag måste lämna iväg mina egna delar för att byggas ihop av någon annan....jag kan göra det men då får mina kunder lida.....
Kortfattat....
Jag behåller Insug, grenrör & Tryckrör som Mikko svetsat ihop.
Resten och då menar jag "resten" har eller kommer "JAG" att bygga om helt hemma i Enköping/Vela där min lilla lokal står....PPF kommer att få motorn nu för bearbetning av blocket, det blir till att pyramidringa den.......blir många som byggt den här "bilen" nu

OBS!! Mikko är en bra kille så jag vill helst inte diskutera hans misstag kring motorbygget På ett forum.
Då blir det garanterat bara kattskit av allt och tråden skulle bara förstöras så jag ber alla att respektera detta....
Gud så allvarligt det här blev

Åter till tråden och mycket roligare saker......
Här är soppan ihopkopplad men som sagt hela skuffen kommer att byggas om med ev. lite nya kopplingar....

Lite nya fram & baklysen som ligger och väntar på montering....

Nylackade ögonlock...ha ha ha lite töntigt att visa men men....

Lite 4" rör till downpipen och ljuddämperiet, en "liten kopling" kommer att svetsas på efter downpipen så det blir lätt att plocka ur motorn...

Denna Jerico låda kommer eventuellt att köras i detta chassie på strippen...får se om jag törs

Höres
mvh Hilda