F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Hilda

Post by Hilda »

r.ivars wrote:
Pitbull wrote:
petta wrote:Fan hilda vad du har fixat med bilen sen jag såg den sist.

Det är väl inte Hilda som har byggt den? Tycker jag känner igen det garaget... :mrgreen:
hehe klart det är hilda som byggt den, ingen som känner till hildas bakgrund här? Haha :D

Men vad jag minns så byggde nån tjomme ihop MOTORN en bra bit ifrån stan för hilda hade för mycket med jobbet men ville ändå hinna med att köra på action meet?

Men att lämna iväg ett klart motorkoncept för ihopskruvning tror jag inte hilda gör om, så tråkigt när nåt blir fel och man inte gjort felet själv.... :wink:
Det är som Ivars säger,
Lämnade iväg bilen för att få ihop motorn/framvagnsbalken...
Inga som behöver veta omständigheterna men nu kommer motor & framvagnsbalk att byggas/renoveras om igen....

Visst... det är inte jag som svetsat insuget, tryckrören & grenröret och kopplat ihop soppan....Men sen om det är jag som skaffat fram från varenda mutter till turbo till bilen och åkt upp med delarna till Hofors som sedan blivit ihopmonterat gör inte direkt att "nån" annan byggt ihop hela bilen....det vet jag inte riktigt om jag kan hålla med?

Mikko har lagt ner närmare 280tim på motorbygget/framvagnsbalken så all kredit till den mannen som ställt upp otroligt med kontakter mm...samt att han varit från sin familj under motorbygget....men som sagt det blev inte bra och nästan allt får göras om....då jag har otroligt mycket att göra på mitt företag och det företag jag har anställning på gör att jag måste lämna iväg mina egna delar för att byggas ihop av någon annan....jag kan göra det men då får mina kunder lida.....

Kortfattat....
Jag behåller Insug, grenrör & Tryckrör som Mikko svetsat ihop.
Resten och då menar jag "resten" har eller kommer "JAG" att bygga om helt hemma i Enköping/Vela där min lilla lokal står....PPF kommer att få motorn nu för bearbetning av blocket, det blir till att pyramidringa den.......blir många som byggt den här "bilen" nu :D :D

OBS!! Mikko är en bra kille så jag vill helst inte diskutera hans misstag kring motorbygget På ett forum.
Då blir det garanterat bara kattskit av allt och tråden skulle bara förstöras så jag ber alla att respektera detta....

Gud så allvarligt det här blev :wink:

Åter till tråden och mycket roligare saker......

Här är soppan ihopkopplad men som sagt hela skuffen kommer att byggas om med ev. lite nya kopplingar....
Image

Lite nya fram & baklysen som ligger och väntar på montering....
Image

Nylackade ögonlock...ha ha ha lite töntigt att visa men men....
Image

Lite 4" rör till downpipen och ljuddämperiet, en "liten kopling" kommer att svetsas på efter downpipen så det blir lätt att plocka ur motorn...
Image
Image

Denna Jerico låda kommer eventuellt att köras i detta chassie på strippen...får se om jag törs :wink: måste hålla stumt på gasen hela tiden med den här lådan :wink:
Image

Höres
mvh Hilda
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Är det en 2035 pump?
Hilda

Post by Hilda »

Bmwandreas wrote:Är det en 2035 pump?
Helt rätt med weldon BTR & Micron 10 & 40 filter....

Det är nu jag inte vill höra att "den har vi mosat skiten ur" och plockade endast ut 700Hk... :wink: :D :D

Mvh
Hilda
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Västerås Plast & Metallservice
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Hehe nä, den är grym.
Räcker till 1300 på E85 vid 5 bar.
Hilda

Post by Hilda »

Bmwandreas wrote:Hehe nä, den är grym.
Räcker till 1300 på E85 vid 5 bar.
Bra...höll på och packade resväskan för att ta en sista minuten biljett till weldon Fabriken....packar upp igen! :wink:

Mvh
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Pitbull

Post by Pitbull »

Detta blir nog ett monster, :mrgreen:
Hilda

Post by Hilda »

salle wrote:Image

Man blir fan rädd när man ser den:)
Men som frågats, varför en cab? Vill man lufta håret kan man lika gärna köra hoj utan hjälm, för de e säkrare än att köra denna bil sen:)

För att ingen annan gjort detta tidigare, vill bygga på nåt som anses vara "fel" :wink:
Målet är att bygga världens snabbaste bmw cab sen får vi väl se vad det blir av det....

Mvh Hilda
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Hilda

Post by Hilda »

E30-Räser wrote:
salle wrote:Image

Man blir fan rädd när man ser den:)
Men som frågats, varför en cab? Vill man lufta håret kan man lika gärna köra hoj utan hjälm, för de e säkrare än att köra denna bil sen:)
Ursäkta men satan i hela helvette vilket monster! Den här projekttråden ska jag följa!!! Bilder, bilder ,bilder tack :D
Följ tråden så får du se mer bilder under uppdateringarna....

Mvh Hilda
www.vpm.se
jonas@vpm.se
E30-Räser

Post by E30-Räser »

Enköping? Mina hemtrakter ju! Kommer man få se monstret rulla här omkring alltså? (hoppas hoppas) :D
Team Wicked Drifters

E30 325 turbo

Hellre 402 varv i närmaste rondell än 402m rakt fram!

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16121
Karel021

Post by Karel021 »

Fan hilda har legat på latsida :D eller hmm plastsidan kanske..

Så ja åkte förbi idag o hjälpte till lite.. (va iofs inte planerat att hjälpa till) men va gör man när man är snäll :)

här kommer de bilder.

Ser lite ledsen ut :/
Image

Allt görs med tryckluft :D
Image

Självklart ifck ja äran att lyfta veven :P
Image

Här ligger de "lite" pengar :D
Image
Slipa lite på dessa så blir de nog fräsha igen.
Image
Och Självklart sist men inte minst.. Team Leader.. Som va bestämmd på att han skulle ut o flyga :D
Image

Nu är blocket redo för att skickas på lite SPA
Karel021

Post by Karel021 »

Och lite bilder på Ivars senaste köp :)

Image

Image

Image

over and out..
Andersson

Post by Andersson »

Lite nyfiken, kul bygge.... Är vevslängarna hålborrade på S38B38 veven eller lurar man sig på korten?
3430cc sugis
r.ivars

Post by r.ivars »

Fick höra att mitt inlägg ang hildas motor visst lät lite dåligt.. så jag kikade på det, och får be om ursäkt!

Inte meningen att kalla någon för tjomme, hade ingen aning om att det var mikko det gällde heller.. Fick även höra att det var under grov tidspress osv. och har som tidigare ingenting att fylla i med, hilda vet vad som hänt och inte och verkar se jävligt ljust på saken så då kan de inte vara något spec att ens tala om..

Jag menade föresten heller inte att säga att det var ett misstag att lämna bort motorn av anledningen till att "det blir fel".. utan för att det blir så jäääääääävla tråkigt om något går snett då, man gör helst sina misstag själv, eller hur?

Ibland säger man för mycket utan att ha hela historian... sorry...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Hilda

Post by Hilda »

Karel021 wrote:Och lite bilder på Ivars senaste köp :)

Image

Image

Image

over and out..
Härligt att se Ivars att du plöjer ner pengar, tid & energi på vettiga saker :wink: nu gäller det bara att se till att du inte kommer tillbaka till evo igen :D :D

Mvh Hilda

Mvh Hilda
www.vpm.se
jonas@vpm.se
kopi

Post by kopi »

jasså ja.. ännu en enköpingsbo med bmw turbo. då är vi två då! :D

snyggt jobbat. :)
Hilda

Post by Hilda »

kopi wrote:jasså ja.. ännu en enköpingsbo med bmw turbo. då är vi två då! :D

snyggt jobbat. :)
Nyinflyttad Enköpingsbo :wink:

Mvh Hilda
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Hilda

Post by Hilda »

Andersson wrote:Lite nyfiken, kul bygge.... Är vevslängarna hålborrade på S38B38 veven eller lurar man sig på korten?
Det är hål i veven...dock ej genomborrade.

Mvh Hilda
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Post Reply