Ximon - E30 S38 DRAG - 7.94 sek @ 285 km/h

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

En låda som är garanterad att klara mer effekt/vrid än någon någonsin pumpat ur en s38 :)
Dvs en bombsäker låda.
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

nu blev jag lite nyfiken vad heter den lådan??om du vill dela med dig alltså. :wink: jävligt porriga fäljar du tängte skaffa dig lycka till.
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

nice film...och bilen låter finemang och går fint (Y)
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

Ser ju bra ut, hur går det för övriga i garaget då ? Tänkte på Berggrens compact osv ?

Mvh Patrik
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

PaparaZZi wrote:nu blev jag lite nyfiken vad heter den lådan??om du vill dela med dig alltså. :wink: jävligt porriga fäljar du tängte skaffa dig lycka till.


Får man gissa på TH400 eller PG?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jag vet vad det är för låda, för att jag har en likadan:)
User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

Tingsdalsracer: Eriks compactbygge har väl inte riktigt tagit fart på allvar än, men motorbygget är i full gång. Han heter Berglund för övrigt :)

Bäckis: Efter vad Ärtan sagt vet du nog mkt väl vad det är.

Ärtan: Det sägs ju så, och du vet vad jag har sagt..
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Han har skvallrat nu, men jag gissade bara.

Nyfikna får väl vänta och se.....
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vad det är för låda är hemligt, men det är bland de värsta TH400 man kan bygga ihop.
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

Ximon wrote:Tingsdalsracer: Eriks compactbygge har väl inte riktigt tagit fart på allvar än, men motorbygget är i full gång. Han heter Berglund för övrigt :)

Bäckis: Efter vad Ärtan sagt vet du nog mkt väl vad det är.

Ärtan: Det sägs ju så, och du vet vad jag har sagt..


gren eller lund,, nåt skit med anknytning till träd var det :lol:
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

garanterat pg...finns ju många olika pg men den jag tänker på så är endast för stripp och bara smacka i växlar utan koppling och fullgas...men vet inte beteckning på dom..di som kör pro mod och har lenco t.ex. så har sama funktion..
Last edited by Fido85 on 21 Nov 2007, 19:15, edited 2 times in total.
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

Bmwandreas wrote:Vad det är för låda är hemligt, men det är bland de värsta TH400 man kan bygga ihop.


varför inte th700 på samma gång? då ligger man på garanterad linje om man ska ha :)
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

TH700 går inte att bygga lika stark som våra TH400 lådor.

Specade 2000hk/2600nm
User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

Fido85 wrote:garanterat pg...finns ju många olika pg men den jag tänker på så är endast för stripp och bara smacka i växlar utan koppling och fullgas...men vet inte beteckning på dom..di som kör pro mod och har lenco t.ex. så har sama funktion..


Tack för lektionen i växellådsteknik. Jag kommer inte köra Pro Mod, då dom får köra med trimmade motorer. :twisted:

Jag har en typ av automatisk koppling, som dock är fylld med olja under drift. Denna tillverkad av Marty Chance. Den trycker helt enkelt in sig automatiskt när den tycker att det är dags.
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Post by Ronnie AVR »

Ximon wrote:
Fido85 wrote:garanterat pg...finns ju många olika pg men den jag tänker på så är endast för stripp och bara smacka i växlar utan koppling och fullgas...men vet inte beteckning på dom..di som kör pro mod och har lenco t.ex. så har sama funktion..


Tack för lektionen i växellådsteknik. Jag kommer inte köra Pro Mod, då dom får köra med trimmade motorer. :twisted:

Jag har en typ av automatisk koppling, som dock är fylld med olja under drift. Denna tillverkad av Marty Chance. Den trycker helt enkelt in sig automatiskt när den tycker att det är dags.


Fråga nån som vet vetja :lol:
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

Ximon wrote:
Fido85 wrote:garanterat pg...finns ju många olika pg men den jag tänker på så är endast för stripp och bara smacka i växlar utan koppling och fullgas...men vet inte beteckning på dom..di som kör pro mod och har lenco t.ex. så har sama funktion..


Tack för lektionen i växellådsteknik. Jag kommer inte köra Pro Mod, då dom får köra med trimmade motorer. :twisted:

Jag har en typ av automatisk koppling, som dock är fylld med olja under drift. Denna tillverkad av Marty Chance. Den trycker helt enkelt in sig automatiskt när den tycker att det är dags.


låter otroligt najs...har inte hört om såntdär förrut :) behöver du inte koppla alls överhuvudtaget? så det sköts helt automatiskt...sounds sweet :=
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Fido85 wrote:
Ximon wrote:
Fido85 wrote:garanterat pg...finns ju många olika pg men den jag tänker på så är endast för stripp och bara smacka i växlar utan koppling och fullgas...men vet inte beteckning på dom..di som kör pro mod och har lenco t.ex. så har sama funktion..


Tack för lektionen i växellådsteknik. Jag kommer inte köra Pro Mod, då dom får köra med trimmade motorer. :twisted:

Jag har en typ av automatisk koppling, som dock är fylld med olja under drift. Denna tillverkad av Marty Chance. Den trycker helt enkelt in sig automatiskt när den tycker att det är dags.


låter otroligt najs...har inte hört om såntdär förrut :) behöver du inte koppla alls överhuvudtaget? så det sköts helt automatiskt...sounds sweet :=



Men vakna nu.

Du kör ju automat själv så det borde inte vara så svårt att greppa? :)

Kopplingen låter skrämmande lik en turbin.....
Post Reply