bredare register......???? en skrukompressor som laddar fullt i princip från tomgång har nog skapligt bottendrag och brett register för att mer än väl kompensera för 8.0 i komp?!! lr??
Man kan säkert hitta det optimala kompet/ laddet om man har tid å pengar att laborera, men jag resonerade att man kan ha mycket tändning med låg komp & därmed få bra fjång på högre varv.
M3JONAS wrote:Wow, går det att ladda så mycket med en 2300 på en så stor maskin som du har?!
Hur mycket tål kompressorn att varvas?
Ja det är klart det är ju en lysholm, ingen snikig autorotor :p ....
Nä men allvarligt talat så övervarvas den lite men har inte siffrorna i huvet just nu. Om det funkar i praktiken får tiden visa, men det borde gå enl. beräkningar. Klart den skulle skära med det laddtrycket med fullgas hela tiden, men lyckas man hålla fullt mer än några sekunder så har man nog kraschat
Fear This wrote:riktigt fint bygge lär ju få ett sjukt fint register me den där
Tack! Tanken med bygget var ju att få en bra gatbil som är rapp i alla lägen, annars hade jag byggt turbo för det ger ju mer effekt & är mycket lättare att bygga ihop. Har för övrigt tagit en test repa utan huv nu ikväll efter jag lagat insuget, verkar hålla ihop än så länge ...
Sådär nu är det nog färdig åkt för iår, får in en massa olja i expansionskärlet. Misstänker att det är pga av sprickorna i blocket som jag såg sist jag satte ihop maskin, dem är små & löper ut från toppbultggängorna. jag tänkte går det så går det för det är ju ändå höst & man vill ju testa lite vad som funkar å inte.Så nu måste det hittas ett block, sen kommer jag nog köra maskin i bänk. Men det verkar lovande iaf för säsongen2008, den kändes riktigt stark & svarar så fint på gasen .... Tyvärr blev d inte så mycket film, brorsan har nån minut inspelad med lite små gasande som man kanske kan lägga upp sen.