har en 240 som isbil som är svetsdiffad men den äter drivaxlar =/
skullle de funka bättre med en slungdiff eller måste man satsa på torsen eller lamelldiff?
vilken diff på isbil
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
vilken diff på isbil
Bus bilar: E46 330/M3 801whp /881nm world record
Oldsmobile cutlass -66 blower 720hp
Oldsmobile cutlass -66 blower 720hp
Re: vilken diff på isbil
1031 bakaxel med aussie locker, låter lite illa då man svänger(klickar å har sig) men låser diffen direkt du gasar. 240 turbo med ca 220 hk smällde då inga drivaxlar då det var snustorr sommar ute och aussielocker i 1031 bakaxeln.
Slungdiff är inget att eftersträva då den bara låser upp till ca 40km/h.
Slungdiff är inget att eftersträva då den bara låser upp till ca 40km/h.
Re: vilken diff på isbil
Det fick bli en torsendiff många som rekomenderade de.
Bus bilar: E46 330/M3 801whp /881nm world record
Oldsmobile cutlass -66 blower 720hp
Oldsmobile cutlass -66 blower 720hp
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Re: vilken diff på isbil
jag skulle heller ha en aussie locker än en truetrac på isen.
på min bil funkade inte truetrac (torsen) als. kontra blev hopplöst
på min bil funkade inte truetrac (torsen) als. kontra blev hopplöst
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt