vilken diff på isbil

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
erikzzon
Posts: 151
Joined: 13 May 2007, 12:01
Location: Avesta

vilken diff på isbil

Post by erikzzon »

har en 240 som isbil som är svetsdiffad men den äter drivaxlar =/

skullle de funka bättre med en slungdiff eller måste man satsa på torsen eller lamelldiff?
Bus bilar: E46 330/M3 801whp /881nm world record

Oldsmobile cutlass -66 blower 720hp
xLas
Posts: 110
Joined: 23 Mar 2011, 22:03
Location: Kalix

Re: vilken diff på isbil

Post by xLas »

1031 bakaxel med aussie locker, låter lite illa då man svänger(klickar å har sig) men låser diffen direkt du gasar. 240 turbo med ca 220 hk smällde då inga drivaxlar då det var snustorr sommar ute och aussielocker i 1031 bakaxeln.
Slungdiff är inget att eftersträva då den bara låser upp till ca 40km/h.
User avatar
erikzzon
Posts: 151
Joined: 13 May 2007, 12:01
Location: Avesta

Re: vilken diff på isbil

Post by erikzzon »

Det fick bli en torsendiff många som rekomenderade de.
Bus bilar: E46 330/M3 801whp /881nm world record

Oldsmobile cutlass -66 blower 720hp
dre racing@
Posts: 726
Joined: 18 Sep 2008, 16:43
Location: Flisa, Norge

Re: vilken diff på isbil

Post by dre racing@ »

jag skulle heller ha en aussie locker än en truetrac på isen.
på min bil funkade inte truetrac (torsen) als. kontra blev hopplöst
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Post Reply