525i -90 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
525i -90 Turbo
INFO
Bilen:
BMW 525i -90 e34
M20B25 = 170hk
5vxl manuell
Färg: Islandsgrönmetallic
Inredning: Grå/tyg
Motor:
Original styrsystem
M3 3.0 spridare
3mm MLS Topppackning
ARP Toppbult
KKK K14 Turbo (liten) (Nyrenoverad)
PPF M20 turbogrenrör
38mm dump (återcirkulerande)
Progressiv BTR 1-1.4
535 lmm
Helt ny koppling (tryckplatta, lamell, urtrampningslager)
Helt ny renoverad originaltopp (inte kört en meter)
IC från motornord (stor)
Boostcontroll i cupèn
Laddtryck, Oljetryck-mätare från dahlhems
Oljekyl (ca 8 rader)
Oljefilteradapter
Hjul:
JP-Fälgar 225/45 17"
En bild på hur bilen ser ut.. kommer nog se likadan ut efter projektets slut också, förutom lamporna som ska byta väldigt snart och alla cromade lister ska bli svarta,men prio 1 är alltid motorn
http://i179.photobucket.com/albums/w293/krumeluren/DSC00057.jpg
Bilen:
BMW 525i -90 e34
M20B25 = 170hk
5vxl manuell
Färg: Islandsgrönmetallic
Inredning: Grå/tyg
Motor:
Original styrsystem
M3 3.0 spridare
3mm MLS Topppackning
ARP Toppbult
KKK K14 Turbo (liten) (Nyrenoverad)
PPF M20 turbogrenrör
38mm dump (återcirkulerande)
Progressiv BTR 1-1.4
535 lmm
Helt ny koppling (tryckplatta, lamell, urtrampningslager)
Helt ny renoverad originaltopp (inte kört en meter)
IC från motornord (stor)
Boostcontroll i cupèn
Laddtryck, Oljetryck-mätare från dahlhems
Oljekyl (ca 8 rader)
Oljefilteradapter
Hjul:
JP-Fälgar 225/45 17"
En bild på hur bilen ser ut.. kommer nog se likadan ut efter projektets slut också, förutom lamporna som ska byta väldigt snart och alla cromade lister ska bli svarta,men prio 1 är alltid motorn
http://i179.photobucket.com/albums/w293/krumeluren/DSC00057.jpg
Last edited by BeEmVe on 09 Jul 2007, 06:06, edited 13 times in total.
Har kommit en bit på vägen redan men jag tänkte att de kunde vara kul och slänga upp en projekttråd.
De som jag inte har än av detta är BTR, lmm och tryckplattan.. men BTR är beställt idag
Här e lite bilder på motorn som den ser ut nu.. den e nästan klar, bara lite småsaker kvar att göra på den..
http://i179.photobucket.com/albums/w293/krumeluren/DSC00052.jpg
http://i179.photobucket.com/albums/w293/krumeluren/DSC00046.jpg
De som jag inte har än av detta är BTR, lmm och tryckplattan.. men BTR är beställt idag
Här e lite bilder på motorn som den ser ut nu.. den e nästan klar, bara lite småsaker kvar att göra på den..
http://i179.photobucket.com/albums/w293/krumeluren/DSC00052.jpg
http://i179.photobucket.com/albums/w293/krumeluren/DSC00046.jpg
Last edited by BeEmVe on 21 May 2007, 11:57, edited 1 time in total.
Kanske ska köpa en bakvagn, diff från en e34 M5 -89..
Någon som vet om det passar bolt on?
eller inte, i så fall vilka mod måste man göra för att få det att passa
Mvh
Någon som vet om det passar bolt on?
eller inte, i så fall vilka mod måste man göra för att få det att passa
Mvh
Last edited by BeEmVe on 01 Feb 2007, 19:25, edited 2 times in total.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
har stött på lite problem idag..
Måste man använda kallstartsventilen och ingångarna på sidan av spjällhuset eller kan man plugga igen allt?
Utgången som sitter på högersidan av spjällhuset har jag för mig är till bromsservot, och den måste jag väl ha kvar
någon som kan hjälpa?
Måste man använda kallstartsventilen och ingångarna på sidan av spjällhuset eller kan man plugga igen allt?
Utgången som sitter på högersidan av spjällhuset har jag för mig är till bromsservot, och den måste jag väl ha kvar
någon som kan hjälpa?
Last edited by BeEmVe on 07 Apr 2007, 21:56, edited 3 times in total.