Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
BeEmVe
Posts: 136 Joined: 26 Apr 2006, 19:03
Location: Ingarö
Post
by BeEmVe » 01 Feb 2007, 19:02
INFO
Bilen:
BMW 525i -90 e34
M20B25 = 170hk
5vxl manuell
Färg: Islandsgrönmetallic
Inredning: Grå/tyg
Motor:
Original styrsystem
M3 3.0 spridare
3mm MLS Topppackning
ARP Toppbult
KKK K14 Turbo (liten) (Nyrenoverad)
PPF M20 turbogrenrör
38mm dump (återcirkulerande)
Progressiv BTR 1-1.4
535 lmm
Helt ny koppling (tryckplatta, lamell, urtrampningslager)
Helt ny renoverad originaltopp (inte kört en meter)
IC från motornord (stor)
Boostcontroll i cupèn
Laddtryck, Oljetryck-mätare från dahlhems
Oljekyl (ca 8 rader)
Oljefilteradapter
Hjul:
JP-Fälgar 225/45 17"
En bild på hur bilen ser ut.. kommer nog se likadan ut efter projektets slut också, förutom lamporna som ska byta väldigt snart och alla cromade lister ska bli svarta,men prio 1 är alltid motorn
http://i179.photobucket.com/albums/w293 ... C00057.jpg
Last edited by
BeEmVe on 09 Jul 2007, 06:06, edited 13 times in total.
BeEmVe
Posts: 136 Joined: 26 Apr 2006, 19:03
Location: Ingarö
Post
by BeEmVe » 01 Feb 2007, 19:13
Kanske ska köpa en bakvagn, diff från en e34 M5 -89..
Någon som vet om det passar bolt on?
eller inte, i så fall vilka mod måste man göra för att få det att passa
Mvh
Last edited by
BeEmVe on 01 Feb 2007, 19:25, edited 2 times in total.
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 01 Feb 2007, 19:16
Vad är en K14 turbo för en? räcker till?
Sitter på?
BeEmVe
Posts: 136 Joined: 26 Apr 2006, 19:03
Location: Ingarö
Post
by BeEmVe » 01 Feb 2007, 19:17
vet inte vilken bil den sitter på men den e väldigt liten och räcker max till kanske 300hk
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 01 Feb 2007, 19:38
Ser ju jävligt bra ut det där
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
BeEmVe
Posts: 136 Joined: 26 Apr 2006, 19:03
Location: Ingarö
Post
by BeEmVe » 01 Feb 2007, 20:02
tack
Men de e mycket kvar innan bilen går
birro
Posts: 1116 Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka
Post
by birro » 01 Feb 2007, 22:01
ser mycket bra ut
se till att få ihop den nu så vi kan ut och åka
BeEmVe
Posts: 136 Joined: 26 Apr 2006, 19:03
Location: Ingarö
Post
by BeEmVe » 01 Feb 2007, 23:03
hehe.. mm. då e de nog dags för dig att få tummen ur röven och börja på ditt bygge
Last edited by
BeEmVe on 11 Feb 2007, 10:59, edited 2 times in total.
BeEmVe
Posts: 136 Joined: 26 Apr 2006, 19:03
Location: Ingarö
Post
by BeEmVe » 02 Feb 2007, 14:41
någon som vet om det spelar någon roll vilken av anslutningarna på turbon som är returen?
hoppas på att det är den ovala anslutningen eftersom det är den ända jag kan rikta neråt..
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 02 Feb 2007, 17:09
Ja det spelar roll!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
BeEmVe
Posts: 136 Joined: 26 Apr 2006, 19:03
Location: Ingarö
Post
by BeEmVe » 02 Feb 2007, 18:00
oki
BeEmVe
Posts: 136 Joined: 26 Apr 2006, 19:03
Location: Ingarö
Post
by BeEmVe » 03 Feb 2007, 16:09
har stött på lite problem idag..
Måste man använda kallstartsventilen och ingångarna på sidan av spjällhuset eller kan man plugga igen allt?
Utgången som sitter på högersidan av spjällhuset har jag för mig är till bromsservot, och den måste jag väl ha kvar
någon som kan hjälpa?
Last edited by
BeEmVe on 07 Apr 2007, 21:56, edited 3 times in total.
BeEmVe
Posts: 136 Joined: 26 Apr 2006, 19:03
Location: Ingarö
Post
by BeEmVe » 04 Feb 2007, 11:35
ingen??
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 04 Feb 2007, 12:41
De två på högersidan, dvs närmast torpeden är till bromsservot, de två som pekar bakåt är till förvärmningen av spjället, den stora längre fram är till tomgångsmotorn!
BeEmVe
Posts: 136 Joined: 26 Apr 2006, 19:03
Location: Ingarö
Post
by BeEmVe » 04 Feb 2007, 13:49
aha ok
men måste jag ha allt detta? antar att jag måste ha servot inkopplat och tomgångsmotorn, men förvärmningen av spjället? kan jag plugga de?
jag kommer ju inte använda mig av insugsbälgen och därför vill jag ha så lite anslutningar i tryckrören som möjligt.
eller vad tycker ni?
mvh
Tysken
Posts: 1272 Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm
Post
by Tysken » 04 Feb 2007, 16:20
Förvärmningen är ju vattenledningar så de har ingen anslutning på gummibälgen. Dessa kan alltså sitta kvar.