Hei hei,
har lest mye på forumet her og tenkte kanskje det var på tide jeg starta min egen byggetråd.
her er planen så langt
* ved delene jeg mangler
m50 nv topp
doble NV innsugskammer
m50 block
b28 veiv balansert
H profil råder*
b28 stempler
coopering pakning*
arp studs*
HX35 eller 40 brukt*
fezken live chip*
Prosjektet startet med at jeg kjøpte en 325 som vinter bil, så fant jeg ut at det var så morro å sladde\drifte rundt med den at jeg fikk ideen om å bygge en drifting bil.
Bilen er en 325 fra 93, med m50b25nv motor, ZF gearkasse og 25% sperre diff.
Fikk montert inn hydraulisk håndbrekk
Sveisa sperre
og montert coil-overs
Så ekspoderte radiatoren
Oppgraderte til Mishimotor radiator, og mens jeg hadde innsuget av mistet jeg noe inn i sylinder nr 4
fortsettelse følger, må løpe på jobb
Budget e36 drift build
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Budget e36 drift build
Last edited by dstrax on 06 Feb 2015, 18:47, edited 1 time in total.
Re: Budget e36 drift build
beklager utsettelsen, har blitt litt avspora pga boble prosjekt
siden stempelet var så skadet, fan jeg ut at det beste var å bytte ut blokka. da har jeg bedre til til å forbrede orginal blokka for FI.
vi var to personer som klarte å løfte blokka med girkasse ut for hånd var ikke så ikke som en skulle tro.
her er ett sammenlignings bilde med den orginale og mishimoto radiatoren. man ser det ikke så godt på bildet, men den er omtrent dobbelt så tykk som den orginale
Ventilene var bøyde og toppen hadde fått litt juling, så sendte den inn for planing, og fikk bytta ventilene og slipt opp setene.
Jeg slipte over alle ventilene siden jeg hadde av toppen.
her er toppen tilbake fra planing. sjekker at ventilene var tette.
Her er m52b25 blokka som jeg bestemte meg for å bruke.
og da var alt på plass igjenn
Nå kjøper jeg inn deler til turbo bygget etterhvert som pengene dukker opp. Jeg skal få bygget godkjent for gatebruk.
Jeg har begynt på en liste, men trenger nok litt hjelp.
So far har jeg:
m50b25 uten vanos
ZF gearkasse
2x b25 veiv
1x b28 veiv
2x b28 stempel med råder
3x alu blokker
1x stålblokk
målet er 350whp i første omgang, tenker og bruke stålblokka med b28 veiv, råder og stempler. og dreie av noen mm på stemplene.
så blir det vell cooper eller MLS pakning og arp bolter.
etter hva jeg har sett virker det som gt35 turboen er ca riktig størelse for hva jeg tenker. men lurer også på precision turbo.
lurer på om jeg må bytte dyser?
og hvordan tetter man innsuget så det holder trykk?
hvordan blir det med vakum til bremsene? må jeg instalere en vakum pumpe?
burde jeg satse på chip eller datasprut?
mye jeg lurer på som dere ser
siden stempelet var så skadet, fan jeg ut at det beste var å bytte ut blokka. da har jeg bedre til til å forbrede orginal blokka for FI.
vi var to personer som klarte å løfte blokka med girkasse ut for hånd var ikke så ikke som en skulle tro.
her er ett sammenlignings bilde med den orginale og mishimoto radiatoren. man ser det ikke så godt på bildet, men den er omtrent dobbelt så tykk som den orginale
Ventilene var bøyde og toppen hadde fått litt juling, så sendte den inn for planing, og fikk bytta ventilene og slipt opp setene.
Jeg slipte over alle ventilene siden jeg hadde av toppen.
her er toppen tilbake fra planing. sjekker at ventilene var tette.
Her er m52b25 blokka som jeg bestemte meg for å bruke.
og da var alt på plass igjenn
Nå kjøper jeg inn deler til turbo bygget etterhvert som pengene dukker opp. Jeg skal få bygget godkjent for gatebruk.
Jeg har begynt på en liste, men trenger nok litt hjelp.
So far har jeg:
m50b25 uten vanos
ZF gearkasse
2x b25 veiv
1x b28 veiv
2x b28 stempel med råder
3x alu blokker
1x stålblokk
målet er 350whp i første omgang, tenker og bruke stålblokka med b28 veiv, råder og stempler. og dreie av noen mm på stemplene.
så blir det vell cooper eller MLS pakning og arp bolter.
etter hva jeg har sett virker det som gt35 turboen er ca riktig størelse for hva jeg tenker. men lurer også på precision turbo.
lurer på om jeg må bytte dyser?
og hvordan tetter man innsuget så det holder trykk?
hvordan blir det med vakum til bremsene? må jeg instalere en vakum pumpe?
burde jeg satse på chip eller datasprut?
mye jeg lurer på som dere ser
Re: Budget e36 drift build
Var en tur på Gatebil on ice med 316 compacten.
2 dager før jeg skulle dra bestemte 325en seg for å streike... så da var det bare å få sveisa sperre på compacten
handlet med meg en ekstra motor når jeg var på gatebil. enda en m50 uten vanos. denne hadde også ZF kasse. så da har jeg 2
https://www.youtube.com/watch?v=JBhM4n_pdmg" onclick="window.open(this.href);return false;
2 dager før jeg skulle dra bestemte 325en seg for å streike... så da var det bare å få sveisa sperre på compacten
handlet med meg en ekstra motor når jeg var på gatebil. enda en m50 uten vanos. denne hadde også ZF kasse. så da har jeg 2
https://www.youtube.com/watch?v=JBhM4n_pdmg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Budget e36 drift build
demonterte delemotoren, ser ut som det var en råde bolt som knakk.
skal bare bruke toppen og ZF kassa så gjør ikke så mye, 2 bøyde ventiler, men toppen virker bra ellers
IMG_20150128_144530 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_150103 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_163106 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_171546 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_171528 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_172942 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_163131 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150125_012247 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_164537 by Tim Holm, on Flickr
skal bare bruke toppen og ZF kassa så gjør ikke så mye, 2 bøyde ventiler, men toppen virker bra ellers
IMG_20150128_144530 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_150103 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_163106 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_171546 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_171528 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_172942 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_163131 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150125_012247 by Tim Holm, on Flickr
IMG_20150128_164537 by Tim Holm, on Flickr
Re: Budget e36 drift build
ble ikke mye kjøring denne sommeren desverre men bilen er snart ferdig hvertfall
Blir endelig turbo bygg nå i vinter!! men her er en rask oppdatering på hva som har blitt gjort siden sist oppdatering
Blir endelig turbo bygg nå i vinter!! men her er en rask oppdatering på hva som har blitt gjort siden sist oppdatering
-
- Posts: 8
- Joined: 28 May 2014, 20:22
Re: Budget e36 drift build
Grymt projekt, har följt de på stanceworks tidigare!
Kör du endast med adapterplatter för styrvinkeln? alltså original länkarmar?
Kör du endast med adapterplatter för styrvinkeln? alltså original länkarmar?