beklager utsettelsen, har blitt litt avspora pga boble prosjekt
siden stempelet var så skadet, fan jeg ut at det beste var å bytte ut blokka. da har jeg bedre til til å forbrede orginal blokka for FI.
vi var to personer som klarte å løfte blokka med girkasse ut for hånd

var ikke så ikke som en skulle tro.
her er ett sammenlignings bilde med den orginale og mishimoto radiatoren. man ser det ikke så godt på bildet, men den er omtrent dobbelt så tykk som den orginale
Ventilene var bøyde og toppen hadde fått litt juling, så sendte den inn for planing, og fikk bytta ventilene og slipt opp setene.
Jeg slipte over alle ventilene siden jeg hadde av toppen.
her er toppen tilbake fra planing. sjekker at ventilene var tette.
Her er m52b25 blokka som jeg bestemte meg for å bruke.
og da var alt på plass igjenn
Nå kjøper jeg inn deler til turbo bygget etterhvert som pengene dukker opp. Jeg skal få bygget godkjent for gatebruk.
Jeg har begynt på en liste, men trenger nok litt hjelp.
So far har jeg:
m50b25 uten vanos
ZF gearkasse
2x b25 veiv
1x b28 veiv
2x b28 stempel med råder
3x alu blokker
1x stålblokk
målet er 350whp i første omgang, tenker og bruke stålblokka med b28 veiv, råder og stempler. og dreie av noen mm på stemplene.
så blir det vell cooper eller MLS pakning og arp bolter.
etter hva jeg har sett virker det som gt35 turboen er ca riktig størelse for hva jeg tenker. men lurer også på precision turbo.
lurer på om jeg må bytte dyser?
og hvordan tetter man innsuget så det holder trykk?
hvordan blir det med vakum til bremsene? må jeg instalere en vakum pumpe?
burde jeg satse på chip eller datasprut?
mye jeg lurer på som dere ser
