M3 -93 coupe turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
M3 -93 coupe turbo
Tjena Boyz!
Tänkte det va dags o slänga in en tråd nu om mitt projekt.
M3 -93 individual.
Först var tanken att jag bara skulle chippa den o sen kitta den för bankörning. Men så blev det turbo.
In med bilen i verkstan o sen blev det demontering av front, avgas, motor, växellåda o massa annat. Fick en smärre chock när motorn var ute. Fullt med blå packningsmassa runt kåpor o annat. Såg ut som fan. Men den skulle ju ändå rivas ner i beståndsdelar o få en totalrenovering/uppgradering. Det var snabba ryck i garaget. På 3 dagar hade dom rivit ur motorn, delat den, bytat alla pckningar, tvättat, slipat in ventiler o satt ihop den igen. Och dom jobbar bara på sin fritid. fett!
Sen monterades motor o allt annat i igen. Så nu är den kommen så långt att den är startad och provkörd. Startade på 1:a försöket hur fint som helst. Och gick otroligt jämnt. Nu står den i garaget i väntan på mappning!
Inte utan att man längtar till sommmarn nu. Shit asså. Den kommer bränna massa gummi i olika driftingtävlingar samt vanlig bankörning. Givetvis kommer den tuktas på GATAN oxå!
Har läst om era olika projekt ett tag nu och vill bara säga:
LYCKA TILL! Skoj att så många trimmar sina BMW. :=)
Ha de gott grabbar!
Mvh Robban
Tänkte det va dags o slänga in en tråd nu om mitt projekt.
M3 -93 individual.
Först var tanken att jag bara skulle chippa den o sen kitta den för bankörning. Men så blev det turbo.
In med bilen i verkstan o sen blev det demontering av front, avgas, motor, växellåda o massa annat. Fick en smärre chock när motorn var ute. Fullt med blå packningsmassa runt kåpor o annat. Såg ut som fan. Men den skulle ju ändå rivas ner i beståndsdelar o få en totalrenovering/uppgradering. Det var snabba ryck i garaget. På 3 dagar hade dom rivit ur motorn, delat den, bytat alla pckningar, tvättat, slipat in ventiler o satt ihop den igen. Och dom jobbar bara på sin fritid. fett!
Sen monterades motor o allt annat i igen. Så nu är den kommen så långt att den är startad och provkörd. Startade på 1:a försöket hur fint som helst. Och gick otroligt jämnt. Nu står den i garaget i väntan på mappning!
Inte utan att man längtar till sommmarn nu. Shit asså. Den kommer bränna massa gummi i olika driftingtävlingar samt vanlig bankörning. Givetvis kommer den tuktas på GATAN oxå!
Har läst om era olika projekt ett tag nu och vill bara säga:
LYCKA TILL! Skoj att så många trimmar sina BMW. :=)
Ha de gott grabbar!
Mvh Robban
tackar! Med tanke på att jag bara körde bilen i 1 vecka innan jag lämnade in den och den varit borta en "stund" nu, så har jag inte riktigt känt "suget" efter den. Men nu har jag suttit framför detta forum i 9 timmar och läst. Och NU känner jag suget! :=) Men en sak jag undrar är varför inte fler turbokittar sina M3or?
//Robban
//Robban
m3-turbo wrote:Men en sak jag undrar är varför inte fler turbokittar sina M3or?
Hm...
Kan det ha att göra med $$$
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
det stämmer bra det.. kör orginal detta året sen får vi se om jag bygger vidare på denna.
Ticco: hehe jo jag vet att det handlar om $$$$,, men jag menade inte bara oss bmwfolk utan mer allmänt. Blev lite fel i texten. För just nu finns det väldigt få bilar som kan mäta sej md en M3a i den prisklassen!
Ticco: hehe jo jag vet att det handlar om $$$$,, men jag menade inte bara oss bmwfolk utan mer allmänt. Blev lite fel i texten. För just nu finns det väldigt få bilar som kan mäta sej md en M3a i den prisklassen!
//Robban
Supra MKIV TT6
Supra MKIV TT6
m3-turbo wrote:det stämmer bra det.. kör orginal detta året sen får vi se om jag bygger vidare på denna.
Bilen / Motorn i inköp kanske man skulle kunna leva med. Men det är väll då man vill ha prylar att stoppa i motorn för att göra effekt det blir svettigt.
Tur att det är bra maskiner i gruden.
peppe wrote:m3-turbo wrote:det stämmer bra det.. kör orginal detta året sen får vi se om jag bygger vidare på denna.
Bilen / Motorn i inköp kanske man skulle kunna leva med. Men det är väll då man vill ha prylar att stoppa i motorn för att göra effekt det blir svettigt.
iofs e det så. men jag tänkte mer på killar som lägger flera hundra tusen på sina supror. o ändå blir dom inte snabbare..
//Robban
Supra MKIV TT6
Supra MKIV TT6
m3-turbo wrote:peppe wrote:m3-turbo wrote:det stämmer bra det.. kör orginal detta året sen får vi se om jag bygger vidare på denna.
iofs e det så. men jag tänkte mer på killar som lägger flera hundra tusen på sina supror. o ändå blir dom inte snabbare..
Det är ett genetiskt fel samt tvångstankar som tvingar dessa människor att bita sig fast i japan skutor.
( Han som inte ser ironin är blind )