M3 -93 coupe turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

m3-turbo

M3 -93 coupe turbo

Post by m3-turbo »

Tjena Boyz!

Tänkte det va dags o slänga in en tråd nu om mitt projekt.

M3 -93 individual.

Först var tanken att jag bara skulle chippa den o sen kitta den för bankörning. Men så blev det turbo.

In med bilen i verkstan o sen blev det demontering av front, avgas, motor, växellåda o massa annat. Fick en smärre chock när motorn var ute. Fullt med blå packningsmassa runt kåpor o annat. Såg ut som fan. Men den skulle ju ändå rivas ner i beståndsdelar o få en totalrenovering/uppgradering. Det var snabba ryck i garaget. På 3 dagar hade dom rivit ur motorn, delat den, bytat alla pckningar, tvättat, slipat in ventiler o satt ihop den igen. Och dom jobbar bara på sin fritid. :) fett!

Sen monterades motor o allt annat i igen. Så nu är den kommen så långt att den är startad och provkörd. Startade på 1:a försöket hur fint som helst. Och gick otroligt jämnt. Nu står den i garaget i väntan på mappning!

Inte utan att man längtar till sommmarn nu. Shit asså. Den kommer bränna massa gummi i olika driftingtävlingar samt vanlig bankörning. Givetvis kommer den tuktas på GATAN oxå!

Har läst om era olika projekt ett tag nu och vill bara säga:

LYCKA TILL! Skoj att så många trimmar sina BMW. :=)

Ha de gott grabbar!

Mvh Robban
m3-turbo

Post by m3-turbo »

Image
står "övergiven" i regnet :)

Image

Image
på me fronten sen e de VROOM!!!
Last edited by m3-turbo on 06 Jul 2006, 16:46, edited 1 time in total.
Ximon

Post by Ximon »

Grymt är det enda jag kan få fram just nu!
m3-turbo

Post by m3-turbo »

tackar! Med tanke på att jag bara körde bilen i 1 vecka innan jag lämnade in den och den varit borta en "stund" nu, så har jag inte riktigt känt "suget" efter den. Men nu har jag suttit framför detta forum i 9 timmar och läst. Och NU känner jag suget! :=) Men en sak jag undrar är varför inte fler turbokittar sina M3or?

//Robban
Ticco

Post by Ticco »

m3-turbo wrote:Men en sak jag undrar är varför inte fler turbokittar sina M3or?

Hm... :idea:
Kan det ha att göra med $$$ :? :wink:
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
Mackanoz

Post by Mackanoz »

Vad är det som är bytt i maskinen? kolvar? stakar? mm
Fido85

Post by Fido85 »

såg ut som han kör med original prylar :?:
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
m3-turbo

Post by m3-turbo »

det stämmer bra det.. kör orginal detta året sen får vi se om jag bygger vidare på denna.

Ticco: hehe jo jag vet att det handlar om $$$$,, men jag menade inte bara oss bmwfolk utan mer allmänt. Blev lite fel i texten. :oops: För just nu finns det väldigt få bilar som kan mäta sej md en M3a i den prisklassen! :)
//Robban

Supra MKIV TT6
peppe
Moderator

Post by peppe »

m3-turbo wrote:det stämmer bra det.. kör orginal detta året sen får vi se om jag bygger vidare på denna.

Ticco: hehe jo jag vet att det handlar om $$$$,, men jag menade inte bara oss bmwfolk utan mer allmänt. Blev lite fel i texten. :oops: För just nu finns det väldigt få bilar som kan mäta sej md en M3a i den prisklassen! :)

Bilen / Motorn i inköp kanske man skulle kunna leva med. Men det är väll då man vill ha prylar att stoppa i motorn för att göra effekt det blir svettigt.

Tur att det är bra maskiner i gruden.
m3-turbo

Post by m3-turbo »

peppe wrote:
m3-turbo wrote:det stämmer bra det.. kör orginal detta året sen får vi se om jag bygger vidare på denna.

Bilen / Motorn i inköp kanske man skulle kunna leva med. Men det är väll då man vill ha prylar att stoppa i motorn för att göra effekt det blir svettigt.

iofs e det så. men jag tänkte mer på killar som lägger flera hundra tusen på sina supror. o ändå blir dom inte snabbare.. :wink: :lol:
//Robban

Supra MKIV TT6
peppe
Moderator

Post by peppe »

m3-turbo wrote:
peppe wrote:

iofs e det så. men jag tänkte mer på killar som lägger flera hundra tusen på sina supror. o ändå blir dom inte snabbare.. :wink: :lol:

Det är ett genetiskt fel samt tvångstankar som tvingar dessa människor att bita sig fast i japan skutor. :)

( Han som inte ser ironin är blind )
m3-turbo

Post by m3-turbo »

:lol: :D . nja man kanske inte ska tracka för mycket. Har själv kört en del trimmade supror, skylines o haft ett par 300zx. Inget fel på japse, men jag har ändå en förkärlek till det tyska stålet :twisted:
//Robban

Supra MKIV TT6
egnesund

Post by egnesund »

tjabba!
Har en fråga.. är de du själv som byggt den eller har du lämnat iväg den och fått de gjort?
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
B00ST

Post by B00ST »

Tycker mig känna igen rafkos M3a?

Edit liknar tom rafko på bilden =)
Mackanoz

Post by Mackanoz »

B00ST wrote:Tycker mig känna igen rafkos M3a?

Det är juh han som gjort installationen :wink:
B00ST

Post by B00ST »

Mackanoz wrote:
B00ST wrote:Tycker mig känna igen rafkos M3a?

Det är juh han som gjort installationen :wink:

aha =) då hajjar jag.

lycka till med bygget lär väl se den på meca i sommar..

Mvh
egnesund

Post by egnesund »

du har inte lust att lägga in fler bilder hur de ser ut nu när turbon sitter i bilen?
har du lust att ta en bild på vart och hur du har tagit oljan till turbon vore till stor hjälp=)
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
Post Reply