Varför tar ni ut inredningen?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 314
- Joined: 11 Dec 2011, 20:38
Varför tar ni ut inredningen?
Jag vill inte vara oförskämd på något sätt, kanske är gammal sliten äcklig och ful. Men varför väljer ni att skrapa er bil och häva ur all inredning, spara stolar å instrument samt polyretan bussningar till motor & låda? edit: i er gatbil
Last edited by brasnytihajjen on 05 Nov 2012, 22:13, edited 1 time in total.
Sv: Varför tar ni ut inredningen?
+1
Jag har all inredning kvar och gummibussningar till både motor och låda. Håller för mina 1055whp och går tyst och fint. Ska dock sumpa plastbussningarna till bakvagnen i vinter då det viner från klumpen över 100km/h. Funkar silentblock i gummi eller bryter man sönder dem tro?
Jag har all inredning kvar och gummibussningar till både motor och låda. Håller för mina 1055whp och går tyst och fint. Ska dock sumpa plastbussningarna till bakvagnen i vinter då det viner från klumpen över 100km/h. Funkar silentblock i gummi eller bryter man sönder dem tro?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Re: Varför tar ni ut inredningen?
För att det innebär mer vikt? Har man tänkt att bruka sin bil mer gata än på bana/stripp så kan det ju vara smart att köra så mycket som möjligt i drivlina/chassi i sånt som gör att det inte låter men annars vill man ju gärna ha sådant material som pallar för påfrestningarna.
1045whp Supra builder
Re: Sv: Varför tar ni ut inredningen?
johankihl wrote:+1
Jag har all inredning kvar och gummibussningar till både motor och låda. Håller för mina 1055whp och går tyst och fint. Ska dock sumpa plastbussningarna till bakvagnen i vinter då det viner från klumpen över 100km/h. Funkar silentblock i gummi eller bryter man sönder dem tro?
På min viner det bara när jag motorbromsar och då bara i highway speed+
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
- Jonathan Danell
- 0702755150
Re: Varför tar ni ut inredningen?
motorkuddarna och växellådsbussningarna i plast tänker jag slopa! bara startat upp bilen men fan vad det lever om
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Räserbilar har ingen inredning!
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Sv: Varför tar ni ut inredningen?
Och vem vill knöla in sig mellan snedsträvor och bältesfästen i buren för att sitta i baksätet?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Christian Danielsson
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Jag har plastbussningar till motor, låda och bakvagn. Tycker inte det stör så himla mycket samt att det är lite trångt med downpipen så det är skönt att motorn inte rör sig så mycket, sen blir det skönare tightare känsla i drivlinan tycker jag.
Annars kör jag med originalinredning osv som synes här tex: http://www.youtube.com/watch?v=H5jncTPF ... ture=g-upl
Annars kör jag med originalinredning osv som synes här tex: http://www.youtube.com/watch?v=H5jncTPF ... ture=g-upl
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Sv: Varför tar ni ut inredningen?
Tycker hela bilen känns som en resonanslåda nu! Vibrationer som satan trots balanserad maskin!
Undrar om det är avsaknaden av inredning som gör sån skillnad?
Skickat från min GT-S5830 via Tapatalk 2
Undrar om det är avsaknaden av inredning som gör sån skillnad?
Skickat från min GT-S5830 via Tapatalk 2
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Sv: Varför tar ni ut inredningen?
Rsjerry wrote:Tycker hela bilen känns som en resonanslåda nu! Vibrationer som satan trots balanserad maskin!
Undrar om det är avsaknaden av inredning som gör sån skillnad?
Skickat från min GT-S5830 via Tapatalk 2
Polarns E30 har också full inredning med blastbussningar till motor/låda och den är som min ungef'är. Alltså visst låter det mer än gummi men inte så jävla mycket tycker jag iaf
Hojta till om du är i Sthlm nån gång får du åka med en sväng och lyssna själv
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Ja vissa lägger ju ner en arbetsvecka på att skrapa bort lite asfalt i sin turbokärra, som dom för övrigt säljer i delar. trodde man ville åka bra, annars kan man köpa en 90talsmazda:-)
Re: Varför tar ni ut inredningen?
RWHP wrote:Här är en korrekt inredning
Mm å de anses säkert som "gatbil" också!
http://www.youtube.com/onkelsvenne" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Varför tar ni ut inredningen?
HenrikE wrote:RWHP wrote:Här är en korrekt inredning
Mm å de anses säkert som "gatbil" också!
Äh gatbilar är ju fan inget att hålla på med, bättre då och ha en ren racebil och en vanlig svenson bil utan turbo som brukis
1045whp Supra builder
Re: Varför tar ni ut inredningen?
jag lovade mig själv att inte dra ut all inredning i e30n utan att ha den komplett. men när det ena e ivägen för buren. det andra för sidepipen etc etc så hamnar det i soptunnan av praktiska skäl
en matta och två stolar får fan räcka
en matta och två stolar får fan räcka
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Varför tar ni ut inredningen?
Själv slängde ja ur all inredning dels pga att den va ivägen för buren och dels för att ja vill inte ha massa onödigt brännbart runt om kring mig om ja skulle köra av!
Ljudet av plastbussningarna känner ja ändå inte av me peltorkomunikationen på skallen med lungna favoriter på högsta volym
Hör o ser när de är dags att peta i nästa växel när de börjar smattra och lysa rött i ansiktet.
Ja, jag kör även bilen på gatan
Ljudet av plastbussningarna känner ja ändå inte av me peltorkomunikationen på skallen med lungna favoriter på högsta volym
Hör o ser när de är dags att peta i nästa växel när de börjar smattra och lysa rött i ansiktet.
Ja, jag kör även bilen på gatan
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118