Varför tar ni ut inredningen?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

brasnytihajjen
Posts: 314
Joined: 11 Dec 2011, 20:38

Varför tar ni ut inredningen?

Post by brasnytihajjen »

Jag vill inte vara oförskämd på något sätt, kanske är gammal sliten äcklig och ful. Men varför väljer ni att skrapa er bil och häva ur all inredning, spara stolar å instrument samt polyretan bussningar till motor & låda? :roll: edit: i er gatbil
Last edited by brasnytihajjen on 05 Nov 2012, 22:13, edited 1 time in total.
Image
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Sv: Varför tar ni ut inredningen?

Post by johankihl »

+1

Jag har all inredning kvar och gummibussningar till både motor och låda. Håller för mina 1055whp och går tyst och fint. Ska dock sumpa plastbussningarna till bakvagnen i vinter då det viner från klumpen över 100km/h. Funkar silentblock i gummi eller bryter man sönder dem tro?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Re: Varför tar ni ut inredningen?

Post by RWHP »

För att det innebär mer vikt? Har man tänkt att bruka sin bil mer gata än på bana/stripp så kan det ju vara smart att köra så mycket som möjligt i drivlina/chassi i sånt som gör att det inte låter men annars vill man ju gärna ha sådant material som pallar för påfrestningarna.


1045whp Supra builder
User avatar
Hool
Posts: 1161
Joined: 18 Sep 2009, 22:12
Location: Göteborg

Re: Sv: Varför tar ni ut inredningen?

Post by Hool »

johankihl wrote:+1

Jag har all inredning kvar och gummibussningar till både motor och låda. Håller för mina 1055whp och går tyst och fint. Ska dock sumpa plastbussningarna till bakvagnen i vinter då det viner från klumpen över 100km/h. Funkar silentblock i gummi eller bryter man sönder dem tro?


På min viner det bara när jag motorbromsar och då bara i highway speed+ :)
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
User avatar
Rsjerry
Posts: 1026
Joined: 10 Jun 2007, 11:25

Re: Varför tar ni ut inredningen?

Post by Rsjerry »

motorkuddarna och växellådsbussningarna i plast tänker jag slopa! bara startat upp bilen men fan vad det lever om :shock:
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Re: Varför tar ni ut inredningen?

Post by Doktorn »

Räserbilar har ingen inredning!
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
Chrille D
Posts: 521
Joined: 11 Aug 2008, 19:27
Location: Söderhamn

Sv: Varför tar ni ut inredningen?

Post by Chrille D »

Och vem vill knöla in sig mellan snedsträvor och bältesfästen i buren för att sitta i baksätet?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Christian Danielsson

BMW E30 Coupé, S50B32 turbo Pallbocksräser.
User avatar
Christian.N
Posts: 2834
Joined: 15 Apr 2008, 21:38
Location: Enköping

Varför tar ni ut inredningen?

Post by Christian.N »

Baksäte?
Enköping, 073-3104393
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Varför tar ni ut inredningen?

Post by Nisse Järnet »

Jag har plastbussningar till motor, låda och bakvagn. Tycker inte det stör så himla mycket samt att det är lite trångt med downpipen så det är skönt att motorn inte rör sig så mycket, sen blir det skönare tightare känsla i drivlinan tycker jag.

Annars kör jag med originalinredning osv som synes här tex: http://www.youtube.com/watch?v=H5jncTPF ... ture=g-upl
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Rsjerry
Posts: 1026
Joined: 10 Jun 2007, 11:25

Sv: Varför tar ni ut inredningen?

Post by Rsjerry »

Tycker hela bilen känns som en resonanslåda nu! Vibrationer som satan trots balanserad maskin!
Undrar om det är avsaknaden av inredning som gör sån skillnad?

Skickat från min GT-S5830 via Tapatalk 2
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Sv: Varför tar ni ut inredningen?

Post by Nisse Järnet »

Rsjerry wrote:Tycker hela bilen känns som en resonanslåda nu! Vibrationer som satan trots balanserad maskin!
Undrar om det är avsaknaden av inredning som gör sån skillnad?

Skickat från min GT-S5830 via Tapatalk 2

Polarns E30 har också full inredning med blastbussningar till motor/låda och den är som min ungef'är. Alltså visst låter det mer än gummi men inte så jävla mycket tycker jag iaf :)

Hojta till om du är i Sthlm nån gång får du åka med en sväng och lyssna själv :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Persson-
Posts: 552
Joined: 02 Dec 2006, 18:17

Re: Varför tar ni ut inredningen?

Post by Persson- »

Ja vissa lägger ju ner en arbetsvecka på att skrapa bort lite asfalt i sin turbokärra, som dom för övrigt säljer i delar. trodde man ville åka bra, annars kan man köpa en 90talsmazda:-)
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Re: Varför tar ni ut inredningen?

Post by RWHP »

Här är en korrekt inredning :)

Image


1045whp Supra builder
User avatar
HenrikE
Posts: 168
Joined: 14 Dec 2007, 20:02

Re: Varför tar ni ut inredningen?

Post by HenrikE »

RWHP wrote:Här är en korrekt inredning :)


Mm å de anses säkert som "gatbil" också! :-)
http://www.youtube.com/onkelsvenne" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Re: Varför tar ni ut inredningen?

Post by RWHP »

HenrikE wrote:
RWHP wrote:Här är en korrekt inredning :)


Mm å de anses säkert som "gatbil" också! :-)


Äh gatbilar är ju fan inget att hålla på med, bättre då och ha en ren racebil och en vanlig svenson bil utan turbo som brukis :)


1045whp Supra builder
User avatar
Dajb
Posts: 2670
Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg

Re: Varför tar ni ut inredningen?

Post by Dajb »

jag lovade mig själv att inte dra ut all inredning i e30n utan att ha den komplett. men när det ena e ivägen för buren. det andra för sidepipen etc etc så hamnar det i soptunnan av praktiska skäl :P

en matta och två stolar får fan räcka ;)
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
deltapim
Posts: 554
Joined: 27 Feb 2009, 02:46
Location: 08 land

Re: Varför tar ni ut inredningen?

Post by deltapim »

Själv slängde ja ur all inredning dels pga att den va ivägen för buren och dels för att ja vill inte ha massa onödigt brännbart runt om kring mig om ja skulle köra av!
Ljudet av plastbussningarna känner ja ändå inte av me peltorkomunikationen på skallen med lungna favoriter på högsta volym 8)
Hör o ser när de är dags att peta i nästa växel när de börjar smattra och lysa rött i ansiktet.
Ja, jag kör även bilen på gatan
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....

"When in doubt, Flat out!"

Martin Söderberg
0723165118
Post Reply