Jag har en hydralisk handbroms, en fördelningsventil och en linelock.
Ska jag koppla det enligt mitt snygga schema då? Tänkte med på in och ut ur fördelningsventilen? För födelningsventilen har 3st anslutningar och en luftning. Om man håller ventilen vågrätt med luftningen uppåt så känner man en stålkula röra sig från tex höger till vänster och sen tillbaka om man lutar ventilen åt andra hållet. Alltså rör sig kulan sidleds då.
Ska jag då sätta som följande:
1# Från huvudbromscylinder drar jag ett bromsrör till linelocken vidare ner till mittenanslutningen på fördelningsventilen.
2# Sen från säg höger anslutning på fördelningsventilen upp till handbromsen sen från handbromsen till första Y- korset och kopplar in mig på ena Y:et.
3# Från vänstra sidan av fördelningsventilen kopplar jag mig direkt till andra anslutningen på Y-korset.
4# Från första Y-korset sen så drar jag ett rör till orginal Y-kors (T-koppling) som sitter på E30 som sen går vidare ut till bakhjulen.
Hoppas ni kan läsa av mitt fina kopplingsschema så jag kan få ett bra och korrekt svar. Tänkte nämligen koppla in allt nu i helgen.
Mvh