finns det inte redan tusen trådar om detta? men ifall du inte hittar så kan jag nog försöka hjälpa.
ja som engineer säger.

+ kring 16mm på returen.
och som fredrikwendt säger, ang. lmm så du spänner den genom att börja med låsa kugghjulet med ena fingret, tar första bästa näbbtång och böjer försiktit låset åt sidan och så e de bara att rotera. du ser ju på fjädern vilken väg du ska rotera för att spänna den men minns jag inte riktit fel så tror jag det är motsols. Det är nästan omöjligt att säga hur mycket du behöver spänna den just för ditt setup. Men lägg den och gå på tomgång och så pillar du med lmm på samma gång, du hör bra på motorgången när den går rent och fint. Så då e de bara att ta en testrunda och se hur den beter sig när den får lite andningshjälp.

Men bara så du vet på ett ungefär så skulle jag gissa att du säkert får spänna den upp mot 10 kuggar!
personligt rekommenderar jag lmm på sugsida. ifall det finns utrymme! men du måste förlänga lmm sladden, ca 50cm. eller flytta reläboxen. men går fint att förlänga sladden.
ang. slangarna till bromsservon så de e bara att ta bort förgreningen. räcker med att ha slangarna till spjällhuset.
hittade tillåme en bild från tidigare snik e30, där du ser exakt hur jag gjort med slangarna.

finns säkert andra alternativ men funkade finemang så också. Och lmm på sugsidan som du ser. Körde dock org. lmm, endast spänd.
MVH. Mattias
Med vänliga hälsningar, Mattias Björkskog.
Bilmekaniker till vardag.
Bygger M20 Turbo.
Nisvo Motorsport
When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.