Började som snikkonverterad 318is, men när motorn rasa ville jag ha mer effekt och fler cylindrar. V8 är ballt, så det blev m60b40 som ska ner!
Karossen ska renoveras och få sig m3 breddning i glasfiber.
Last edited by Blomgren on 17 Sep 2012, 21:53, edited 2 times in total.
Jag ska göra ny brandvägg istället för att lappa originalet. Och jag ska bygga bur bak till bakaxelinfästningen och stötdämpartornet. Det var dålig plåt överallt men jag valde att fortsätta ändå
Blomgren; jag är väldigt intresserad av hur du gör med svänghjul o koppling, jag har ju den 5-petade zf lådan o kör med original dubbelmasse svänghjul o koppling, jag är alldeles för snål för att lägga 8000 på ett jb racing svänghjul eller liknande
bmw_fredde wrote:Tänk bara på att om du ska köra 8mm sinter så ska det va en ansats för lamellen! det där ser ut att va gjort för original lammel som är 9mm tjock!
mvh
OK, värt att tänka på kanske. Läste dock att man kan köra plant utan problem om det inte är stora effektuttag, sen hur det funkar i praktiken vet jag inte