Goddagens!
Markus heter jag, har knappt inte gjort ett inlägg ännu tror jag men nu är det väl dags!
Man ska väl kanske inte dra nån livshistoria men alla pojkar har väl läst tittat och varit riktigt intresserade av BMWturbos/ppf-forumet och så lika jag!
Så nu när gumman drar till Umeå i höst och pluggar till polis så skaffade jag mig ett garage och tänkte att jag tar tillfället i akt!
Och nu efter att farit land och rike och tittat på alla vrak så fick jag tag i en tämligen fin 325 -92 manuell som känns tight i motor och låda!
Så den åker väl upp på bockarna vilken dag som helst, ur med motorn och kika över lager och lite sånt så att det är friskt!
MEN till saken hör ju att jag är tämligen novis i ämnet när det börjar bli ingående, så lite av grejen är väl att man ska lära sig en hel del misstänker jag!
Hade väl tänkt mig som jag förstått: renovera motorn, etanol, coperringpackning, ARPbult, Vipec och byta koppling och sedan sikta på ett bar?
Tänkte väl inte att motorn ska kosta 100 släng men å andra sidan inget snikbygge, utan snarare ett besinnat bygge som man törs lämna byn med!
Så nu ser jag ju gärna att ni lägger er i och säger vad ni tycker osv =)
Tex: Har läst en hel del och sett vad folk begagnar sig utav, men hajjar inte alla gånger varför man använder olika saker! Som M20 svänghjul+start, är det för att få en rappare karraktär eller får det inte plats med annat?
Hej så länge!