Loordans Bmw 325 Coupe 397 hp!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tjo, Dax att lägga upp en tråd nu innan jag glömmer bort allt som jag gör med bilen.Hade en 4D med turbo i. Hittade en coupe med sprucken topp som jag åkte och hämtade i samma färg ( Calypsoröd) som skall få ta 4d turbo motorn och lite gött.
Kan väll säga att motorn blir org . Nyrenoverad med lager och packboxar .Uppmålade och klar ! Väntar på lite små fix så skall den snart smällas ihop .
Toppen är planad med inslipade ventiler och nya ventiltätningar. Alla packningar i insuget o spridarbryggan är nya.
Bakvagn:
6 St powerflex. Dom stora bussningarna. Resten är helt nya org bussningar .Blästrad och uppmålade bakvagn med lamelldiff 3.15 utv.
Förstärkt med M3 plattor i dom 4 stora fästena.Ny handbromsback sats då den gamla var kass. Coiloversats justerbar i höjd
Framvagn:
Nya länkarmar med ny bakre bussning.Nya inre och yttre styrled och nya kräng stag. Nya topplager fick beställas då jag hade dom gamla variantern på mina.
Uppmålat och fixat där med.
Slitsade och borrade skivor med Brembo max belägg. Även där Coils
Inredning : Hyfsat original, Lackat innertak till svart. Nån mätare och semiskinn stolar.
Växellåda. ZF 328 med Ombyggt spakställ så nu är det kortare växellägen.
Motor:
Kan väll säga att motorn blir org . Nyrenoverad med lager och packboxar .Uppmålade och klar ! Väntar på lite små fix så skall den snart smällas ihop .
Toppen är planad med inslipade ventiler och nya ventiltätningar. Alla packningar i insuget o spridarbryggan är nya.
.3" Rostfritt. Greddy laddtrycksstyrning .Återcirkulerande Hks dump och Hks 60 wg kopia. . 415 cc spridare med Fekzen chip till detta.
Kommer bilder när jag får tid.
Målet är att bli klar inom 2-3 månader så man får åka lite i sommar.
Karossen har jag lagt igen listerna på runt om och den skall lackas i Calypso röda med någon röd fin effect färg.
Det är väll vad som är pågång och det kommer bilder inom kort!
Bakvagn:
6 St powerflex. Dom stora bussningarna. Resten är helt nya org bussningar .Blästrad och uppmålade bakvagn med lamelldiff 3.15 utv.
Förstärkt med M3 plattor i dom 4 stora fästena.Ny handbromsback sats då den gamla var kass. Coiloversats justerbar i höjd
Framvagn:
Nya länkarmar med ny bakre bussning.Nya inre och yttre styrled och nya kräng stag. Nya topplager fick beställas då jag hade dom gamla variantern på mina.
Uppmålat och fixat där med.
Slitsade och borrade skivor med Brembo max belägg. Även där Coils
Inredning : Hyfsat original, Lackat innertak till svart. Nån mätare och semiskinn stolar.
Växellåda. ZF 328 med Ombyggt spakställ så nu är det kortare växellägen.
Motor:
.3" Rostfritt. Greddy laddtrycksstyrning .Återcirkulerande Hks dump och Hks 60 wg kopia. . 415 cc spridare med Fekzen chip till detta.
Kommer bilder när jag får tid.
Målet är att bli klar inom 2-3 månader så man får åka lite i sommar.
Karossen har jag lagt igen listerna på runt om och den skall lackas i Calypso röda med någon röd fin effect färg.
Det är väll vad som är pågång och det kommer bilder inom kort!
Last edited by Loordan on 01 May 2011, 10:08, edited 1 time in total.
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
- m_ellisson
Nice.. hur gick det med botten du hämtade?
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Re: Loordans Bmw 325 Coupe 397 hp!
Garaget!¨
Garaget! Hyfsat stort . Jag klarar mig
Fixad oljeretur. Röret är fingängat. Mutter bricka bricka mutter och lite gängtätning. mycket bra.
Das Bottendel.
Hälsenan.Bottnar vid 430-450 sägs det.
Så ser det ut nu typ. Velar mellan o ha på turbokittet direkt eller om man ska ta bort det. Har ju besiktningen o göra men dom brukar inte vara kinkiga.
blev lackat svart med vinyl , Blev faktiskt bra enligt mig. Svårt nu när blixten körde på. men det är mörkt o fint:)
M-Panel!
Har lite funderingar på o dra tryckrören. Ska nog dra upp det som det sitter nu, Kapa muffen på kompressorhuset och svetsa på 90graders böj så kommmer man förbi spa grenröret tror jag.
Hoppas den tål att åka lite brett i sommar.
Nu har jag lagt upp endel.
Vad som återstår med bilen i dagsläget är. Avgassystem. Wg systemet. Lacka bagagelucka, stötffram ,bak o sidokjolar o huv. Vilket blir inom 3 veckor max.
Mvh!
Garaget! Hyfsat stort . Jag klarar mig
Fixad oljeretur. Röret är fingängat. Mutter bricka bricka mutter och lite gängtätning. mycket bra.
Das Bottendel.
Hälsenan.Bottnar vid 430-450 sägs det.
Så ser det ut nu typ. Velar mellan o ha på turbokittet direkt eller om man ska ta bort det. Har ju besiktningen o göra men dom brukar inte vara kinkiga.
blev lackat svart med vinyl , Blev faktiskt bra enligt mig. Svårt nu när blixten körde på. men det är mörkt o fint:)
M-Panel!
Har lite funderingar på o dra tryckrören. Ska nog dra upp det som det sitter nu, Kapa muffen på kompressorhuset och svetsa på 90graders böj så kommmer man förbi spa grenröret tror jag.
Hoppas den tål att åka lite brett i sommar.
Nu har jag lagt upp endel.
Vad som återstår med bilen i dagsläget är. Avgassystem. Wg systemet. Lacka bagagelucka, stötffram ,bak o sidokjolar o huv. Vilket blir inom 3 veckor max.
Mvh!
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
- Sjögren Racing
Ja för fan. 2 teskedar på litern klarlack . När man speglar i solen kommer det fram grym lite frän lyster !
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Nu får du sätta lite fart ju. Max 2månader på dig annars hinner du ju knappt åka kämpa på!
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
Det ser mycket trevligt ut, hoppas allt går som planerat! Och snygga fälgar du hittat.
Bolero wrote:Nu får du sätta lite fart ju. Max 2månader på dig annars hinner du ju knappt åka kämpa på!
knappt åka?? Här kan vi åka med sommarbilar till november !
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
- Sjögren Racing
Loordan wrote:Ja för fan. 2 teskedar på litern klarlack . När man speglar i solen kommer det fram grym lite frän lyster !
Den är sjukt effektfull,men du trodde inte på att det skulle räcka med 2tsk per liter klarlack va?
076-0308240
Gsxswe och nicke.t Tack! vi får se sen när den är klar
bolero. Det är snart klart. ge mig några veckor . fortfarande minusgrader ute i detta fina land. Fyfan ,
och sjögren. nej det kändes lite men när vi kikade i klarlacksburken sen när vi hällt i så såg man hur fint det fördelades
bolero. Det är snart klart. ge mig några veckor . fortfarande minusgrader ute i detta fina land. Fyfan ,
och sjögren. nej det kändes lite men när vi kikade i klarlacksburken sen när vi hällt i så såg man hur fint det fördelades
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Avgassystemet klart! Äntligen. Har även svetsat om så att kompressor utloppet pekar rakt upp vid grenröret sneddat framåt.Har planer på att besikta den i veckan. Original besikta med alla kaross delar på bilen fast olackerat. Får se om jag orkar.och hinner. Bilder kommer snart.
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Har du bilder av hvordan trykkrør ble på turbosiden ?
Bilder har jag snart , har inte monterat allt ännu då turbon är borta pga besiktning:) Blir en skyddsplåt runt grenröret och avgaslindat tryckrör pga av värme och silikonslang som ligger väldigt tajt.
Bilen är uppstartad idag utan större problem. Inget läckage och går ruskigt fint. Och grym sång är det med 3" med en katt och en dämpare.
Bilder kommer snart på motorn och en film också.
Bilen är uppstartad idag utan större problem. Inget läckage och går ruskigt fint. Och grym sång är det med 3" med en katt och en dämpare.
Bilder kommer snart på motorn och en film också.
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Ok
Men er vel ikke helt bra den oljereturen i bunnpanna ? Peker jo nedover med riktig vinkel på motor..
Men er vel ikke helt bra den oljereturen i bunnpanna ? Peker jo nedover med riktig vinkel på motor..
Hur menar du nu? Jag fattar inte så bra norska. :/
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509