Kan väll säga att motorn blir org . Nyrenoverad med lager och packboxar .Uppmålade och klar ! Väntar på lite små fix så skall den snart smällas ihop .
Toppen är planad med inslipade ventiler och nya ventiltätningar. Alla packningar i insuget o spridarbryggan är nya.
Bakvagn:
6 St powerflex. Dom stora bussningarna. Resten är helt nya org bussningar .Blästrad och uppmålade bakvagn med lamelldiff 3.15 utv.
Förstärkt med M3 plattor i dom 4 stora fästena.Ny handbromsback sats då den gamla var kass. Coiloversats justerbar i höjd
Framvagn:
Nya länkarmar med ny bakre bussning.Nya inre och yttre styrled och nya kräng stag. Nya topplager fick beställas då jag hade dom gamla variantern på mina.
Uppmålat och fixat där med.
Slitsade och borrade skivor med Brembo max belägg. Även där Coils
Inredning : Hyfsat original, Lackat innertak till svart. Nån mätare och semiskinn stolar.

Växellåda. ZF 328 med Ombyggt spakställ så nu är det kortare växellägen.
Motor:
Kan väll säga att motorn blir org . Nyrenoverad med lager och packboxar .Uppmålade och klar ! Väntar på lite små fix så skall den snart smällas ihop .
Toppen är planad med inslipade ventiler och nya ventiltätningar. Alla packningar i insuget o spridarbryggan är nya.
.3" Rostfritt. Greddy laddtrycksstyrning .Återcirkulerande Hks dump och Hks 60 wg kopia. . 415 cc spridare med Fekzen chip till detta.
Kommer bilder när jag får tid.
Målet är att bli klar inom 2-3 månader så man får åka lite i sommar.
Karossen har jag lagt igen listerna på runt om och den skall lackas i Calypso röda med någon röd fin effect färg.
Det är väll vad som är pågång och det kommer bilder inom kort!