M20+TURBO EFFEKT???

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

turboboy
Posts: 15
Joined: 27 Nov 2005, 14:09

M20+TURBO EFFEKT???

Post by turboboy »

NOEN SOM VET CA EFFEKT PÅ EN 2.3LITER NÅR DETTE ER GJORT???

.50MM WG,STOR DUMP 2 (TOMS RØR)

SYKT LAV KOMP.6:1 GT 40 TURBO A/R 0.99(4TOMS)

AUTONIC SM4

STOR INT.GO FOR 900HK

ARB.BOLTER

1000CCM DYSER+BOCH PUMPE 04

LADDE TRYKK MELLOM 2 OG 2.4BAR
User avatar
stecka
Posts: 549
Joined: 14 Apr 2006, 23:58
Location: Östersund

Post by stecka »

Varför så låg komp??
turboboy
Posts: 15
Joined: 27 Nov 2005, 14:09

Post by turboboy »

VET IKKE DEN BARE ER SÅ LAV.SIKKERT LAVKOMP STEMPLER+TYKK TOPPAKNING OG FREST UT I TOPP......
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

är det org. kolvar då?
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Varför så satans lågt komp?
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

6:1 är ju alldeles för lågt?
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Zwofurti wrote:6:1 är ju alldeles för lågt?
Hur definierar man för lågt?
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

It's a long way to the top if you wanna rock'n'roll..
turboboy
Posts: 15
Joined: 27 Nov 2005, 14:09

Post by turboboy »

Overcharged wrote:är det org. kolvar då?
Nope
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Jag tror att det är 6 bar han menar :)
Kvittar hur mycke man gräver ur topen och tjockare packning, man kan inte komma ner till 6:1 i komp.
6,5:1 i komp får man om man sätter b23 kolvar i en b20 och då vänder kolvarna 5mm innan däck.
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

så det är smidda låg komp kolvar...
är det orginal stakar i den då?
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

peppe wrote:
Zwofurti wrote:6:1 är ju alldeles för lågt?
Hur definierar man för lågt?
ja, kanske ska formulera mig såhär; alldeles för lågt för att få en vettig motorkaraktär.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Zwofurti wrote:
peppe wrote:
Zwofurti wrote:6:1 är ju alldeles för lågt?
Hur definierar man för lågt?
ja, kanske ska formulera mig såhär; alldeles för lågt för att få en vettig motorkaraktär.
Hur vet du det? Har du haft någon så lågkompad motor? Har du kört någon? Vem hade byggt den? Andra specs på den?

Jag tror innerst inne att det kommer att gåa att köra med den. Motorkaraktären bör bli lite av myrsloksmodellen.
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Nej jag har inte haf tnågon sån, men 6:1 är ju sjukt lågt, bör bli got om ketschup och inte så bra karaktär som sagt.

Sugen på sandlåda eller?
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

peppe wrote:
Zwofurti wrote:
peppe wrote: Hur definierar man för lågt?
ja, kanske ska formulera mig såhär; alldeles för lågt för att få en vettig motorkaraktär.
Hur vet du det? Har du haft någon så lågkompad motor? Har du kört någon? Vem hade byggt den? Andra specs på den?

Jag tror innerst inne att det kommer att gåa att köra med den. Motorkaraktären bör bli lite av myrsloksmodellen.
Jag kör med 6.6 i komp pga av att det blev strul, skulle egentligen inte ha så lågt men det fick gå ändå når det var mitt i säsongen. Å nu kör jag med e85 också och den är inte så stendöd som man skulle kunna tro.... :?
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

nej självklart funkar det nog, men du kör väl 3,5 liters också? lär bli värre på en b20 eller så.

men nog är det väl alltid bäst kring 8:1.

undravarför nya turbomaskiner alltid har över 10_1nästan, skithögt ju.
User avatar
erikkihl
Posts: 505
Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby

Post by erikkihl »

Jo eller 3.2l om man ska va noga.... :wink: Det ska allt bli 8:1 nu under vintern är der tänkt om motorn blir kvar!
Post Reply