M20+TURBO EFFEKT???
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
M20+TURBO EFFEKT???
NOEN SOM VET CA EFFEKT PÅ EN 2.3LITER NÅR DETTE ER GJORT???
.50MM WG,STOR DUMP 2 (TOMS RØR)
SYKT LAV KOMP.6:1 GT 40 TURBO A/R 0.99(4TOMS)
AUTONIC SM4
STOR INT.GO FOR 900HK
ARB.BOLTER
1000CCM DYSER+BOCH PUMPE 04
LADDE TRYKK MELLOM 2 OG 2.4BAR
.50MM WG,STOR DUMP 2 (TOMS RØR)
SYKT LAV KOMP.6:1 GT 40 TURBO A/R 0.99(4TOMS)
AUTONIC SM4
STOR INT.GO FOR 900HK
ARB.BOLTER
1000CCM DYSER+BOCH PUMPE 04
LADDE TRYKK MELLOM 2 OG 2.4BAR
- Overcharged
- Mattias Sandgren
Jag tror att det är 6 bar han menar 
Kvittar hur mycke man gräver ur topen och tjockare packning, man kan inte komma ner till 6:1 i komp.
6,5:1 i komp får man om man sätter b23 kolvar i en b20 och då vänder kolvarna 5mm innan däck.

Kvittar hur mycke man gräver ur topen och tjockare packning, man kan inte komma ner till 6:1 i komp.
6,5:1 i komp får man om man sätter b23 kolvar i en b20 och då vänder kolvarna 5mm innan däck.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
- Overcharged
Hur vet du det? Har du haft någon så lågkompad motor? Har du kört någon? Vem hade byggt den? Andra specs på den?Zwofurti wrote:ja, kanske ska formulera mig såhär; alldeles för lågt för att få en vettig motorkaraktär.peppe wrote:Hur definierar man för lågt?Zwofurti wrote:6:1 är ju alldeles för lågt?
Jag tror innerst inne att det kommer att gåa att köra med den. Motorkaraktären bör bli lite av myrsloksmodellen.
Jag kör med 6.6 i komp pga av att det blev strul, skulle egentligen inte ha så lågt men det fick gå ändå når det var mitt i säsongen. Å nu kör jag med e85 också och den är inte så stendöd som man skulle kunna tro....peppe wrote:Hur vet du det? Har du haft någon så lågkompad motor? Har du kört någon? Vem hade byggt den? Andra specs på den?Zwofurti wrote:ja, kanske ska formulera mig såhär; alldeles för lågt för att få en vettig motorkaraktär.peppe wrote: Hur definierar man för lågt?
Jag tror innerst inne att det kommer att gåa att köra med den. Motorkaraktären bör bli lite av myrsloksmodellen.