Byta fjäder på Tial 38mm kopia
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 1035
- Joined: 03 Jan 2006, 20:34
- Location: Ljungby
Byta fjäder på Tial 38mm kopia
Är det samma storlek på original Tial fjädrar som till er kopia?
Har en kopia med en röd fjäder som ska vara 0,5 bar. Jag har tänkt att gå upp mot 0.8-1.0 bar efter vintern, hur löser jag detta enklast o billigast?
Sett att motornord har fjädrar för andra laddtryck till tial, stora o små namnger de dem. Passar dessa i kopian också?
Har en kopia med en röd fjäder som ska vara 0,5 bar. Jag har tänkt att gå upp mot 0.8-1.0 bar efter vintern, hur löser jag detta enklast o billigast?
Sett att motornord har fjädrar för andra laddtryck till tial, stora o små namnger de dem. Passar dessa i kopian också?
-
- Posts: 1035
- Joined: 03 Jan 2006, 20:34
- Location: Ljungby
Bäckis wrote:Synd att slösa bort pengar på en fjäder när du bara ska höja så lite. Styr på mottryck med en regulator så har du ju ställbart tryck.
Sa aldrig att jag bestämt var tvungen att byta fjäder...
"hur löser jag detta enklast o billigast?"
Är det nån form av tryckregulator man kopplar på ovansidan av WGn eller? Har sett att det finns en nippel där som det inte är något kopplat på...
-
- Posts: 1035
- Joined: 03 Jan 2006, 20:34
- Location: Ljungby
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
jag kör med en 0-2bar regulator från hydroscand. det funkar kanon, går att ställa mer precis med den motför en med stor scala. jag kör en y-koppling på vacumslangen från turbon, en går direkt till undersidan av membranet och den andra går via regulatorn till ovansidan. om du ställer in den på 0.2bar så ökar du laddtrycket 0.2bar osv.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
-
- Posts: 1035
- Joined: 03 Jan 2006, 20:34
- Location: Ljungby
flp wrote:jag kör med en 0-2bar regulator från hydroscand. det funkar kanon, går att ställa mer precis med den motför en med stor scala. jag kör en y-koppling på vacumslangen från turbon, en går direkt till undersidan av membranet och den andra går via regulatorn till ovansidan. om du ställer in den på 0.2bar så ökar du laddtrycket 0.2bar osv.
MVH Micke
Skitbra beskrivning Micke! Ligger en hydroscand-återförsäljare bara hundra meter från där jag bor. Ska smita in där imorrn o se om de har något hemma.
Minns du vad regulatorn kostade på en höft?
Men man kan typ koppla den till en kompressor eller nåt först va o justera in trycket? Jobbigt o skruva lite, sen ut o köra, sen stanna o skruva, sen ut o köra osv osv...
Peter_1982 wrote:flp wrote:jag kör med en 0-2bar regulator från hydroscand. det funkar kanon, går att ställa mer precis med den motför en med stor scala. jag kör en y-koppling på vacumslangen från turbon, en går direkt till undersidan av membranet och den andra går via regulatorn till ovansidan. om du ställer in den på 0.2bar så ökar du laddtrycket 0.2bar osv.
MVH Micke
Skitbra beskrivning Micke! Ligger en hydroscand-återförsäljare bara hundra meter från där jag bor. Ska smita in där imorrn o se om de har något hemma.
Minns du vad regulatorn kostade på en höft?
Men man kan typ koppla den till en kompressor eller nåt först va o justera in trycket? Jobbigt o skruva lite, sen ut o köra, sen stanna o skruva, sen ut o köra osv osv...
Du kan ju dra in den till kupén om du vill. Bara lite längre slangar som behövs...
Henrik Back
-
- Posts: 1035
- Joined: 03 Jan 2006, 20:34
- Location: Ljungby
flp wrote:jag kör med en 0-2bar regulator från hydroscand. det funkar kanon, går att ställa mer precis med den motför en med stor scala. jag kör en y-koppling på vacumslangen från turbon, en går direkt till undersidan av membranet och den andra går via regulatorn till ovansidan. om du ställer in den på 0.2bar så ökar du laddtrycket 0.2bar osv.
MVH Micke
Du har ingen bild eller nåt produktnummer eller namn på den regulatorn?
Var inne på Hydroscand o frågade förra veckan men de visste inte vad jag pratade om. De hade endast en som gick till 8bar...
jag kan se om jag hittar en bild. annars får jag leta upp regulatorn, tror den ligger i bilen. kostade ca 300kr om jag minns rätt. Hydroscand i piteå hade iallfall.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 1035
- Joined: 03 Jan 2006, 20:34
- Location: Ljungby
Alligator wrote:Jag har likadan, fungerar kalas. Lätt den bästa (och billigaste) laddtryckstyrningen.
Hmmm, verkar som jag får stappla mig in till lokala Hydroscand o försöka igen då. Han verkade inte ha nån koll alls om de hade en sådan eller inte. De hade inga hemma iallafall, möjligt att han kan plocka hem. Ingen som har en bild eller ett namn eller artikelnummer på den?
stecka wrote:http://www.clasohlson.se/shop/store/printpage_wag.asp?COSID=8E131343201B456FA9FE349E94634661861522&CatPath=Eq0q163q177q327&IsCampaign=N&WAGID=24409&NoCache=2006%2D09%2D17+19%3A58%3A33
en sån kan du använda å justera med
köp en sådan o vrid på fullt