veidec raceway malmö
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
veidec raceway malmö
Nån som har info om dessa bilarna tro?
dessa va tyvärr de enda bilderna vi fick på dom
en e21 med turbo, såg aldrig under huven, men den va ruskigt snabb.
tror den va dansk
andra bilen en z3 coupe, med vad jag tror va en s14 maskin.
sjukt ryt i den va de iaf. tyvärr körde han bara en sväng.
dessa va tyvärr de enda bilderna vi fick på dom
en e21 med turbo, såg aldrig under huven, men den va ruskigt snabb.
tror den va dansk
andra bilen en z3 coupe, med vad jag tror va en s14 maskin.
sjukt ryt i den va de iaf. tyvärr körde han bara en sväng.
Last edited by JapCrap on 30 Jul 2010, 18:40, edited 1 time in total.
Fredrik Olofsson | Jämshög
z3 coupen är från sundsvall
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Den danska E21:an är ju ingen doldis direkt.
Han brukar köra ihop med sin polare som kör en jävligt snabb E34 turbo.
Jag tror att E21:an har en S38 med brikanyl, men det kan vara en M50 också.
Den där Zätan skulle kunna ha tillhört Jocke Sahlin om den inte gör det fortfarande.
Han körde ju först med E30 och en S14 från helvetet, denna motorn (eller en liknande) satte han sen i en Zäta coupé.
Minns när fajten var hård mellan Cornachini och Sahlin.
Tror att det var Sahlin som körde en gul EVO med gott pisk i för jättelängesen också.
Han brukar köra ihop med sin polare som kör en jävligt snabb E34 turbo.
Jag tror att E21:an har en S38 med brikanyl, men det kan vara en M50 också.
Den där Zätan skulle kunna ha tillhört Jocke Sahlin om den inte gör det fortfarande.
Han körde ju först med E30 och en S14 från helvetet, denna motorn (eller en liknande) satte han sen i en Zäta coupé.
Minns när fajten var hård mellan Cornachini och Sahlin.
Tror att det var Sahlin som körde en gul EVO med gott pisk i för jättelängesen också.
Grr!
0706-419608
0706-419608
Silver E21 är Tjuks, samma man som körde silver E34.
Z3 är Sahlins gamla. Inte från Sundsvall mao.
Z3 är Sahlins gamla. Inte från Sundsvall mao.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Lite kort info om bilen ligger en S14 motor på 2,3l med DTM block i bilen på 1087hk. Sellhlom låda samt Markwilliams promod bakaxel. Jocke har kört 8.26 på 402m med slutfart på 273km precis som bilen står idag.
201 m låg då på runt 5.2 sec. Bilens 60fot ligger runt 1.2 men han har även lyckast med lägre.
Bilen tillhör mig idag och finns numera i Skåne Kävlinge om man ska vara mer exakt. Mitt mål med bilen är väl inte direkt att slå Jockes tider men hade så klart varigt jävligt kul om det hände. Men som dragracing nörd så är det en satans rolig bil att äga och köra Mvh RaceLasse
201 m låg då på runt 5.2 sec. Bilens 60fot ligger runt 1.2 men han har även lyckast med lägre.
Bilen tillhör mig idag och finns numera i Skåne Kävlinge om man ska vara mer exakt. Mitt mål med bilen är väl inte direkt att slå Jockes tider men hade så klart varigt jävligt kul om det hände. Men som dragracing nörd så är det en satans rolig bil att äga och köra Mvh RaceLasse
Tänkte jag kunde länka till två fina foton.
http://www.andreasbryner.se/Galleri/Pho ... 057-1.html
http://www.flickr.com/photos/andreas_br ... 8/sizes/l/
http://www.andreasbryner.se/Galleri/Pho ... 057-1.html
http://www.flickr.com/photos/andreas_br ... 8/sizes/l/
Racelasse wrote:Lite kort info om bilen ligger en S14 motor på 2,3l med DTM block i bilen på 1087hk. Sellhlom låda samt Markwilliams promod bakaxel. Jocke har kört 8.26 på 402m med slutfart på 273km precis som bilen står idag.
201 m låg då på runt 5.2 sec. Bilens 60fot ligger runt 1.2 men han har även lyckast med lägre.
Bilen tillhör mig idag och finns numera i Skåne Kävlinge om man ska vara mer exakt. Mitt mål med bilen är väl inte direkt att slå Jockes tider men hade så klart varigt jävligt kul om det hände. Men som dragracing nörd så är det en satans rolig bil att äga och köra Mvh RaceLasse
Ja då är det bara att ta av hatten och buga.....
-470Hk per liter är fan stört!!
Den stora frågan är: hur mycket laddas det vid den effekten
och en fråga till.....hur i h-lvete håler den lilla snurran ihop?? betongfylld är väl en självklarhet, men bäckis vred ju sönder lika många block per månad som jag dushar per månad...mja lätt överdrivet.....
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:Racelasse wrote:Lite kort info om bilen ligger en S14 motor på 2,3l med DTM block i bilen på 1087hk. Sellhlom låda samt Markwilliams promod bakaxel. Jocke har kört 8.26 på 402m med slutfart på 273km precis som bilen står idag.
201 m låg då på runt 5.2 sec. Bilens 60fot ligger runt 1.2 men han har även lyckast med lägre.
Bilen tillhör mig idag och finns numera i Skåne Kävlinge om man ska vara mer exakt. Mitt mål med bilen är väl inte direkt att slå Jockes tider men hade så klart varigt jävligt kul om det hände. Men som dragracing nörd så är det en satans rolig bil att äga och köra Mvh RaceLasse
Ja då är det bara att ta av hatten och buga.....
-470Hk per liter är fan stört!!
Den stora frågan är: hur mycket laddas det vid den effekten
och en fråga till.....hur i h-lvete håler den lilla snurran ihop?? betongfylld är väl en självklarhet, men bäckis vred ju sönder lika många block per månad som jag dushar per månad...mja lätt överdrivet.....
/mvh
robbz wrote:Racelasse wrote:Lite kort info om bilen ligger en S14 motor på 2,3l med DTM block i bilen på 1087hk. Sellhlom låda samt Markwilliams promod bakaxel. Jocke har kört 8.26 på 402m med slutfart på 273km precis som bilen står idag.
201 m låg då på runt 5.2 sec. Bilens 60fot ligger runt 1.2 men han har även lyckast med lägre.
Bilen tillhör mig idag och finns numera i Skåne Kävlinge om man ska vara mer exakt. Mitt mål med bilen är väl inte direkt att slå Jockes tider men hade så klart varigt jävligt kul om det hände. Men som dragracing nörd så är det en satans rolig bil att äga och köra Mvh RaceLasse
Ja då är det bara att ta av hatten och buga.....
-470Hk per liter är fan stört!!
Den stora frågan är: hur mycket laddas det vid den effekten
och en fråga till.....hur i h-lvete håler den lilla snurran ihop?? betongfylld är väl en självklarhet, men bäckis vred ju sönder lika många block per månad som jag dushar per månad...mja lätt överdrivet.....
/mvh
Som sagt var sitter det ett motorsport/dtm block i och det ä kralligare än de "vanliga" blocken... Det är en del av hemligheten skulle jag tippa på...
Rätt kul att det går att få tag på sådana block, sen att de kostar runt 65´ är en annan sak
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290