Dajb wrote:snabb var den som satan dock 5.9 193km/h har jag för mig han körde nu i onsdes
Mvh
så fort (t.o.m lite fortare) gick martin lundqvist volvo 745 på 1300kg utan förare med rödmotor och förgasare för flera år sen. ET drag 8,5". känns som fler borde lägga krut på bakvagnen.
Lite kort info om bilen ligger en S14 motor på 2,3l med DTM block i bilen på 1087hk. Sellhlom låda samt Markwilliams promod bakaxel. Jocke har kört 8.26 på 402m med slutfart på 273km precis som bilen står idag.
201 m låg då på runt 5.2 sec. Bilens 60fot ligger runt 1.2 men han har även lyckast med lägre.
Bilen tillhör mig idag och finns numera i Skåne Kävlinge om man ska vara mer exakt. Mitt mål med bilen är väl inte direkt att slå Jockes tider men hade så klart varigt jävligt kul om det hände. Men som dragracing nörd så är det en satans rolig bil att äga och köra Mvh RaceLasse
Racelasse wrote:Lite kort info om bilen ligger en S14 motor på 2,3l med DTM block i bilen på 1087hk. Sellhlom låda samt Markwilliams promod bakaxel. Jocke har kört 8.26 på 402m med slutfart på 273km precis som bilen står idag.
201 m låg då på runt 5.2 sec. Bilens 60fot ligger runt 1.2 men han har även lyckast med lägre.
Bilen tillhör mig idag och finns numera i Skåne Kävlinge om man ska vara mer exakt. Mitt mål med bilen är väl inte direkt att slå Jockes tider men hade så klart varigt jävligt kul om det hände. Men som dragracing nörd så är det en satans rolig bil att äga och köra Mvh RaceLasse
Ja då är det bara att ta av hatten och buga.....
-470Hk per liter är fan stört!!
Den stora frågan är: hur mycket laddas det vid den effekten
och en fråga till.....hur i h-lvete håler den lilla snurran ihop?? betongfylld är väl en självklarhet, men bäckis vred ju sönder lika många block per månad som jag dushar per månad...mja lätt överdrivet.....
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Racelasse wrote:Lite kort info om bilen ligger en S14 motor på 2,3l med DTM block i bilen på 1087hk. Sellhlom låda samt Markwilliams promod bakaxel. Jocke har kört 8.26 på 402m med slutfart på 273km precis som bilen står idag.
och en fråga till.....hur i h-lvete håler den lilla snurran ihop?? betongfylld är väl en självklarhet, men bäckis vred ju sönder lika många block per månad som jag dushar per månad...mja lätt överdrivet.....
robbz minna tankar är ungefär den samma men några hemlisar vet jag.
Men jag är lycklig var gång jag kan stänga av bilen själv och den fortfarande låter rätt Mvh Lasse
/mvh
Som sagt var sitter det ett motorsport/dtm block i och det ä kralligare än de "vanliga" blocken... Det är en del av hemligheten skulle jag tippa på...
Rätt kul att det går att få tag på sådana block, sen att de kostar runt 65´ är en annan sak