Rattaxelknut E30 fråga

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Dajb

Rattaxelknut E30 fråga

Post by Dajb »

Tjenare

tänkte höra om där är någon som byggt om till e36ans styrväxel på en e30, utan att använda rattaxelknuten från en e30 med servo?

eftersom att det verkar helt omöjligt att hitta en sådan del så börjar man tänka på om det finns någon annan lösning?

har snackat med flera skrotar och dom har sagt att ja vi har till servo, så har dom skickat bild, och givetvis har det varit till icke servo

nu idag hittade jag en som lovade att det var rätt, jag köpte den för 650kr och när man kommer hem och öppnar paketet, nog fan är det en till icke servo den med, aningen trött på att leta eller prata med dessa förbannade skrotar som är totalt inkompetenta

så finns det något annat sätt som man kan göra?

mvh
mbma

Post by mbma »

tillför inte tråden något sorry för det men är det verkligen så sjukt svårt att få tag i det till e30?:O det visste jag inte säljer mig för 1500 ;) nej men finns inte på bildelsbasen eller någon sådan sida borde ju ha tycker man..

sorry för ot nu blev bara chokad över dom va så svåra att hitta.
Dajb

Post by Dajb »

mbma wrote:tillför inte tråden något sorry för det men är det verkligen så sjukt svårt att få tag i det till e30?:O det visste jag inte säljer mig för 1500 ;) nej men finns inte på bildelsbasen eller någon sådan sida borde ju ha tycker man..

sorry för ot nu blev bara chokad över dom va så svåra att hitta.
det verkar så

har skickat mail till alla på bildelsbasen och frågat, sen kommer vissa som nu som säger att det är till servo, men nu fick man en som inte är till servo, så nu måste man reklamera den och nu orkar jag inte hålla på mer

vill bara få tag i en som är rätt

Mvh
Dajb

Post by Dajb »

har köpt ny från fiddes garage, så denna tråden kan tas bort :)

mvh
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Du vet inte om du har en till? :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Dajb

Post by Dajb »

Nisse Järnet wrote:Du vet inte om du har en till? :)

skicka ett mail till fiddesgarage@telia.com och hör :)

han svara snabbt igår :)
Post Reply