Hej, har ett litet problem med min bil. Den har inte en lamell diff. Det är en bmw 325 e36 coupe. Har läst lite olika nu om hur m3 3,0 diffen passar eller inte.
Enligt uppgifter sitter det den "stora" diffen på min bil nu.
Passar en 3,0 diff rakt av? Om inte, vad behöver man byta?
Har letat runt en del men inte hittat en lamell diff till en 325a. Antar att dom går åt som fan när dom kommer ut på marknaden..
Har du något tips på vart man kan leta efter en bromsad 325 diff? Har försökt kolla på laga.se och autopower och självklart här. Men inte lyckats hitta en ända.
Finns det fler ställen? Någon speciell beteckning jag ska leta efter?
hardrox wrote:Hittar en på bildelsbasen.se men den är för hög utväxling vilket skulle innebära över 3,5k varv i motorvägs fart. den ska tydligen vara från en 318.
Just nu är jag inte så sugen att behöva bygga om hela bakvagn osv för att få dit m3 saker.
MEN, om man nu vill byta till m3 grejer. Vad är det som behöver bytas för att få på en m3 diff?
Det är mer jobb att få dit en 318 klump än en M3 klump.
På en M3 klump så måste du flytta över alla medbringarna från 325 klumpen för att dom ska passa mot 325 drivaxlar och kardan.
Men är det något komplicerat att byta medbringare eller kan man göra det utan någon som helst kunskap? Är rätt händig av mig. Tänkte mest om det är massa special verktyg osv..