På E30 var det ingen match, Finns en liten svart kabel i bilens härva som du kopplar mot minus på tändspolen.
Värre på E34, då blev det fel signal så fick komplettera med varvräknarutgång på Megasquirtet. undra om man inte var tvungen att halvera signalerna så hoppa det igång
Mikael S wrote:På E30 var det ingen match, Finns en liten svart kabel i bilens härva som du kopplar mot minus på tändspolen.
Värre på E34, då blev det fel signal så fick komplettera med varvräknarutgång på Megasquirtet. undra om man inte var tvungen att halvera signalerna så hoppa det igång
Så man ska inte dra den svarta kabeln till vr-givaren?
PegiPax wrote:Nej, lägg den svarta kabeln som kommer ifrån bilens motorkontakt till minus på tändspole
Perfekt! Kan lova att jag är glad nu! Har fått höra att man måste meka till nått med ohm motstånd och resistor osv för att få det att funka, men det här gör allt Mycket simplare
Andy_b wrote:på min bil funka värvräknaren bara en liten stund
sen var den stendöd och fick inte igång den igen
e34 med m20
Har tänk på det med, har ju haft ett par 535or och dom har ju 25 pinnars kontakten, 525an har ju 20pinnarn. Har för mig att jag har läst att det ska vara pinne 9/svart kabel i m20 som ska vara varvtalssignalen?
Andy_b wrote:på min bil funka värvräknaren bara en liten stund
sen var den stendöd och fick inte igång den igen
e34 med m20
Har tänk på det med, har ju haft ett par 535or och dom har ju 25 pinnars kontakten, 525an har ju 20pinnarn. Har för mig att jag har läst att det ska vara pinne 9/svart kabel i m20 som ska vara varvtalssignalen?
Fungera den bara några sekunder eller andy??
har ju suttigt m20 i din bil från början
den funka några uppstarter samt första provturen typ
sen starta ja en gång o då funka den inte
Jag körde iaf på svart kabel i e34 årsm 88 och min 90.a och det funkar alla klockers i min 88 så har jag kört i över 1 år utamn problem med varvräknarn
Tänkte försöka få igång min varvräknare med (e30 m20b25). Har ej kvar min orginalhärva till motorn då jag kör VEMS. Vart exakt hittar jag den kabeln som går till varvräknaren i instrumentet?!
jag har haft frågor på forum om detta, och fått lika många villledande svar.
på min e30 -87
ta en ledning från varvräknar utgången på sprutet.
denna skall lödas sammen med svart ledning, pinne 7 i den blåa kontakten på instrumetet. om det inte funkar ändå, (som det inte gjorde för mig) så måste man byta ett motstånd på varvräknar inngången bak på bredan.
detta motstånd sitter för att dämpa ner original signalen til rätt nivå.
och dagens sprut har får lågt nivå på sitt signal.
exakt värde på motstånd, och vart den satt har jag inte i huvudet just nu.
men har för mig den var på 10k och jag bytte til 1k