Ms + Varvräknare e30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ms + Varvräknare e30
Någon som lyckats få det att fungera? Vill kunna se vad man varvar i sommar, kan behövas
Mikael S wrote:På E30 var det ingen match, Finns en liten svart kabel i bilens härva som du kopplar mot minus på tändspolen.
Värre på E34, då blev det fel signal så fick komplettera med varvräknarutgång på Megasquirtet. undra om man inte var tvungen att halvera signalerna så hoppa det igång
Så man ska inte dra den svarta kabeln till vr-givaren?
Andy_b wrote:på min bil funka värvräknaren bara en liten stund
sen var den stendöd och fick inte igång den igen
e34 med m20
Har tänk på det med, har ju haft ett par 535or och dom har ju 25 pinnars kontakten, 525an har ju 20pinnarn. Har för mig att jag har läst att det ska vara pinne 9/svart kabel i m20 som ska vara varvtalssignalen?
Fungera den bara några sekunder eller andy??
Rickard Persson, 0704-353595
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
535 e34 Turbo
Svetslicens mag (135/136) samt mma (111)
RickardP wrote:Andy_b wrote:på min bil funka värvräknaren bara en liten stund
sen var den stendöd och fick inte igång den igen
e34 med m20
Har tänk på det med, har ju haft ett par 535or och dom har ju 25 pinnars kontakten, 525an har ju 20pinnarn. Har för mig att jag har läst att det ska vara pinne 9/svart kabel i m20 som ska vara varvtalssignalen?
Fungera den bara några sekunder eller andy??
har ju suttigt m20 i din bil från början
den funka några uppstarter samt första provturen typ
sen starta ja en gång o då funka den inte
Zak
jag körde på det utagen på msd 6an ..
pm om det är nått
ZAK wrote:Hur är det om man kör med MSD 6AL?
På det sitter det ju uttag till varvmätare.
Ska man koppla den svarta kabeln dit då?
Sätter man den på - polen på spolen lär väl inte bli så bra eller tänker jag fel?
Jag har förövrigt rosa pannband i elteknik.
Hatar el =]
yess stiftet som sitter direkt på msd-boxen är för varvräknare
Peter Strandberg
- martin.wangerud
- Posts: 430
- Joined: 02 Apr 2010, 22:16
- Location: Ulricehamn
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
jag har haft frågor på forum om detta, och fått lika många villledande svar.
på min e30 -87
ta en ledning från varvräknar utgången på sprutet.
denna skall lödas sammen med svart ledning, pinne 7 i den blåa kontakten på instrumetet. om det inte funkar ändå, (som det inte gjorde för mig) så måste man byta ett motstånd på varvräknar inngången bak på bredan.
detta motstånd sitter för att dämpa ner original signalen til rätt nivå.
och dagens sprut har får lågt nivå på sitt signal.
exakt värde på motstånd, och vart den satt har jag inte i huvudet just nu.
men har för mig den var på 10k och jag bytte til 1k
på min e30 -87
ta en ledning från varvräknar utgången på sprutet.
denna skall lödas sammen med svart ledning, pinne 7 i den blåa kontakten på instrumetet. om det inte funkar ändå, (som det inte gjorde för mig) så måste man byta ett motstånd på varvräknar inngången bak på bredan.
detta motstånd sitter för att dämpa ner original signalen til rätt nivå.
och dagens sprut har får lågt nivå på sitt signal.
exakt värde på motstånd, och vart den satt har jag inte i huvudet just nu.
men har för mig den var på 10k och jag bytte til 1k
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt